handdator

Visa fullständig version : Golf 2 CL problem



ored
2019-06-16, 02:04
Hej,

För några veckor sedan körde jag ut min Golf 2 CL från 1985 med förgasarmotor från garaget där den stått under vintern. Var dock tvungen att ladda upp batteriet innan den kunde köras ut. Bilen har gått hur bra som helst och alltid startat på första försöket sedan jag körde ut den i garaget. Nu i torsdags gick den också igång på första försöket men gick lite ryckigt. Ju längre jag körde med bilen tyckte jag den gick ryckigare och ryckigare. Körde totalt ca 6 mil. När jag gasade ryckte den mera och tappade orken. Den sista biten upp för backen till huset gick bilen nästan inte att köra utan var helt orkeslös. Fick upp den med nöd och näppe till parkeringen på tomten. Nu igår fredag gick den inte att starta alls så jag laddade upp batteriet igen över natten och idag är den mycket svårstartad men om man försöker länge så går den igång men låter som en 2-taktare och dör nästan omgående trots att man gasar och/eller har ut choken. Vad kan detta bero på och finns det någon enkel lösning på problemet? Allt inne på bilens instrumentbräda och bilradion fungerar som det ska. Kan också tillägga att det i torsdags var mycket grisigt väder med hällregn om det har med saken att göra.

2017 Byttes förgasarfotspackningen och vanlig service gjordes.
2018 Bytt fördelarlock, tändstift, tändkablar och brytarspetsar. Gjorde också en förgasarrengöring samt vanlig service.

/Ored

Pelk
2019-06-16, 07:52
Smuts och avlagringar i förgasaren, så att motorn inte får den bränslemängd som den behöver? Soppan ”idag” har en del tillsatser som blir kvar när bensinen dunstat bort över tid.
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

Mulder-_-
2019-06-16, 19:05
Kolla kontakten till hallgivaren, kan bli erg & dålig kontakt där.
Den sitter till vänster om fördelaren på sista bilden i denna länk:

http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=49596

a128
2019-06-16, 19:40
Lter med om fögasaren på bilen:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_92.PDF
man kan kolla så bränsle-pumpen pumpar som den ska

TS bil har gammeldags Brytare inte hallgivare :)