handdator

Visa fullständig version : Belysning Golf 7



mt4base
2019-06-12, 09:04
Jag har kikat runt efter en beg Golf 7 (2014-2016).

Stötte på en bil som var utan pluspaket (men med massa annan vettig utrustning) så den hade ingen xenon eller led i nån belysning, således H7 (?) i både hel och halvljus. Är det någon här som kört några vintrar med denna belysning i sin Golf 7 som kan berätta om sina erfarenheter? Funkar det eller är det "rena natten" :rolleyes:

Extraljus finns ju alltid som en utväg men tyvärr inte på halvljus så de erfarenheterna är ju intressanta att ta del av.

Mvh
mt4base

vfr
2019-06-12, 10:16
Är det bara riktiga reflektorer så brukar det bli någorlunda, är min erfarenhet. Dock en mer allmän iaktagelse än just den specifika modellen. Det är när man har halogen kombinerat med projektorlinser som ljuset blir otroligt dåligt. Det ska man akta sig för. Då är det bara en otillåten xenon eller LED-konvertering som gäller för att få någorlunda ljus. Har själv haft flera bilar med kombinationen.

mt4base
2019-06-12, 11:47
Tror dessa såg ut som "vanliga" insatser (om än ganska små). Då borde de funka ok trots allt?

mvh
mt4base

Pelk
2019-06-12, 12:28
Rent generellt så har VW genom åren, inte varit några prispallsmästare på att göra reflektorer för halogenlampor.

Generellt så har jag upplevt att deras halogenlösningar varit direkt undermåliga. Så jag skulle letat vidare.

Som du själv är inne på, är det svårt att göra något åt halvljuset. Särskilt om man skall hålla sig på den rätta sidan om lagparagraferna.

Har dock ingen erfarenhet av just den modell du frågar om, men du kan gå till närmaste bibliotek och kolla i gamla tester i ”Vi Bilägare”. De gör tester av ljuset på bilarna och ger betyg och kommentarer.

__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

candyweiss
2019-06-12, 13:23
Har dock ingen erfarenhet av just den modell du frågar om, men du kan gå till närmaste bibliotek och kolla i gamla tester i ”Vi Bilägare”. De gör tester av ljuset på bilarna och ger betyg och kommentarer.
Här finns det "lite" att läsa http://www.vibilagare.se/test/ljus

Marcus
2019-06-12, 13:52
Jag slutar nog aldrig förundras över hur märkligt en del specificerar sina bilar :)

Peter-C
2019-06-12, 15:49
Vi har haft en Golf 7 1.4TSI 2014 med halogenljus. Monterade Osram Nightbreaker lampor direkt när bilen var ny. Helt ok halvljus jmfr en Golf 7 R med Xenon som vi hade samtidigt. Lika bra ljus vill jag påstå.

Halogen har vissa fördelar. När bilen åldras är det ganska enkelt att byta lyktor (om de krackelerat).

Dyrare och mer komplicerat om det är Xenon.

Har LED på senaste Golf 7 Alltrack. Mycket bra ljus :).

/Peter