handdator

Visa fullständig version : Bankörning



Christian_1984
2019-05-23, 23:41
Hej jo det är så att jag är lite sugen på att köra på bana finns det något i Göteborg där man kan köra eller vad har närmast mig ? Kör en Golf Tsi från 2016.

Manny
2019-05-24, 09:33
Bugrun har bankörning om två veckor på mantorp!

vfr
2019-05-24, 11:26
Precis! BugRun är det som är närmast i tiden. Närmast i avstånd är väl däremot vår egen banträff på Kinnekulle i augusti.

Christian_1984
2019-05-24, 17:36
Då kommer jag ditt till Kinnekulle ring har aldrig kört på bana innan.Behöver man nån form av licens för att få köra på bana eller hur funkar det ?

vfr
2019-05-24, 19:55
Ja, du behöver SBF:s licens. Men det går bra med en PR-licens, en engångs "prova på"-licens som vi brukar sälja på plats.

Purjo
2019-05-29, 12:37
Precis! BugRun är det som är närmast i tiden. Närmast i avstånd är väl däremot vår egen banträff på Kinnekulle i augusti.

Fråga gällande körningen på Kinnekulle (det är väl det som kallas Race & Shine?).
Behöver man anmäla sig innan eller är det bara till att dyka upp?

Har kikat runt lite men hittade ingen tydlig info hur det hela fungerar.

/ Markku

Peter-C
2019-05-29, 13:27
Fråga gällande körningen på Kinnekulle (det är väl det som kallas Race & Shine?).
Behöver man anmäla sig innan eller är det bara till att dyka upp?

Har kikat runt lite men hittade ingen tydlig info hur det hela fungerar.

/ Markku

Hej Markku.

"VAG Race & shine" - Vi kommer att skapa en Kinnekulle tråd under forumdel "Träffar" i Juni. Vi ska några kriterier på plats innan vi kan göra det. Då ska man anmäla sig enligt instruktionerna i tråden.

Vi vill inte ha "drop In" om vi kan undvika det :).

Med vänlig hälsning Peter

Purjo
2019-05-29, 14:42
Hej Markku.

"VAG Race & shine" - Vi kommer att skapa en Kinnekulle tråd under forumdel "Träffar" i Juni. Vi ska några kriterier på plats innan vi kan göra det. Då ska man anmäla sig enligt instruktionerna i tråden.

Vi vill inte ha "drop In" om vi kan undvika det :).

Med vänlig hälsning Peter

Hej Peter,

Kanon, tack. Då håller jag koll här :).

Peter-C
2019-05-29, 21:29
Hej Peter,

Kanon, tack. Då håller jag koll här :).

Gör det :D! Vi vill att folk kommer och kör på våra banevent.

/Peter