handdator

Visa fullständig version : Hjälp med val utav bromsskivor samt klossar till Passat B8.



JamminJars
2019-04-03, 08:42
Hej,

Passat 2016 Kombi 2.0TDI 4 Motion

På senaste servicen så sades det att jag inför nästa service behöver byta klossar fram samt skivor och klossar bak. ÅF vill ha åt helsike för mycket för detta jobb så jag kommer köpa delar själv och låta en arbetskompis byta som har ett mekgarage.

Jag har hittat PR-koderna på första sidan i servicehäftet, använder mig utav VAGplanet för att tolka dom.

PRCode: 0YF = Weight range 6 installation control only no requirement forecast
PRCode: 1AT = Electronic stabilization program (ESP)
PRCode: 1G8 = Breakdown set
PRCode: 1ZA = Disc brakes front
PRCode: 2ZD = Heated leather trimmed multi-function steering wheel with Tiptronic
PRCode: 3S1 = Bright roof rails
PRCode: 5RQ = Right exterior mirror: convex
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 7MM = Emission standard EU6 plus
PRCode: 8GU = Alternator 140 A
PRCode: 8RM = 8 speakers (passive)
PRCode: 8TB = Rear fog light
PRCode: B0H = Component parts set complying with vehicle type for Sweden various parts
PRCode: DE5 = 4-cyl. turbo dies. eng. 2.0 l/140 kW 4V TDI common rail Base engine is TD1
PRCode: G01 = Front shock absorption
PRCode: G0R = 6-speed automatic transmission for four-wheel drive vehicle
PRCode: H4H = All-weather tires 245/45 R17 95Y
PRCode: I8H = Radio High (Japan)
PRCode: J0B = 520 A (92 Ah) battery
PRCode: L35 = Suspension range 35 installation control only no requirement forecast
PRCode: QI6 = Without service indicator
PRCode: TR1 = 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 04L.A

Som ni ser ovan så finns koden för skivorna fram, men skivorna bak nämns inte, vad ska jag ha för skivor bak?
Har kikat runt hos diverse återförsäljare, skivor fram som passar PR-nr 1ZA finns från 312mm till 340mm, men eftersom det finns mest utbud inom 312mm gruppen så antar jag att det är dessa skivor som jag ska ha fram?

Tack på förhand..