handdator

Visa fullständig version : Golf R MK6 DSG problem



DennisR
2019-03-20, 02:55
Tjena har problem med DSG lådan,

Har precis köpt VW Golf R mk6 2012 Aoutomat miltal 10,000 km bilen fungerar grymt men har ett problem

När jag startar bilen när den stått ett tag tex under dagen eller under natten, å sedan ska lägga i Drive eller R så kan växelln ibland hoppa till några gånger nästan som den hoppar från Ettan till neutral eller backen till neutral, nästa som att man släpper kopplingen för snabbt på en mauellare, detta kan förekomma under alla oljetempraturer, händer ibland då jag ska backa in tex på en parkering när jag byter från D till R ! hjälp !

En till fråga Köpte bilen för Ca 3 veckor sedan om det är problem med lådan står firman för kostnaderna ?

vad kan problemet vara, försökte förklara så gott jag kan Med vänlig hälsning, Dennis

vfr
2019-03-20, 10:24
Välkommen hit, Dennis!

Om den är köpt på en firma och det är så kort efter inköp, så ska dom stå för det. Påpeka det gärna för dom redan nu så att det finns noterat i deras papper. Skulle det sen bli värre eller rentav haveri, så är det alltid bättre ju tidigare man påpekat symtom.

DQ250-lådan på dessa bilar brukar vara tämligen skottsäker om man jämför med den lilla 7-växlade DQ200 som satt i många taxibilar mm. Det som har varit lite problem på denna lådan är just ventilpaketet som styr iläggningen av växlarna. Det låter nästan som något sånt problem. Jag vet inte mycket mer om det problemet eller hur vanligt det är.

DennisR
2019-03-23, 06:15
Hej tack för ditt svart ska ta och ringa dom imorgon,

vad jag fick höra så va ventilerna renoverade eller byta minns inte riktigt, kan det vara att något är fel inställt kanske nån programvara eller något sånt

mvh

Mex165
2019-03-23, 06:58
Du borde absolut få detta åtgärdat så snart som möjligt.
Kan vara allt från adaptering till trasiga ventiler eller något annat....