handdator

Visa fullständig version : Tips på sänkning till Lupo



Råbbert
2007-09-30, 21:31
Har idag köpt mig en liten gul och fin lupo, vad har ni för tips när det gäller sänkning??
Någon här som kör med saker från GE Motorsport till sin lupo?

Önskar hitta nått som funkar bra till ett rimligt pris, kommer endast pendla till jobb och tror knappast att jag kommer hitta ut till någon bana eller liknande..Fast det kan ju iofs aldrig riktigt veta... :)

MVH/ Robert
VW Fox 1.2 -06
VW Lupo 1.4 -99
VW Golf GTI 16V -87 *säljes billigt,skicka PM för info*

Barbapappa
2007-10-02, 17:33
Vad var det för fel med att ställa frågan på ' Lupo nördnews'-tråden då? ;-)

Grattis till nya bilen! Det grejer jag ahr köpt på GE har inte varit något jag har rekommenderat till andra, detta var saker som kom från tyska K.A.W. inga vidare grejer alls faktiskt. Men med tanke på priset man gav var motsvarande Biltemas för 4st dämpare och fjädrar så var det inte så jobbigt ändå...

Kan rekommendera H&R cup-kit, hade tveklöst lagt pengarna på ett sånt om jag hade varit i sitsen att jag skulle köpa grejer. Brukar la kosta runt 6000 eller nåt, kolla på www.bilmodecenter.se Är man jävlig på att handla på ebay så borde väl möjligheterna att hitta saker till ännu bättre priser inte minska heller direkt.

sgt_nelson
2007-10-02, 17:52
Jag köpte coilovers på ebay för runt 4000:- ställbara enbart i höjd. har funkat bra förutom att bakfjädrarna är lite väl mjuka i mitt tycke.

Råbbert
2007-10-02, 18:46
Ja det kanske e lika bra att kosta på direkt, det blir ju det och några fina små breda fälgar till våren.
Får återkomma i ämnet med en projekttråd.
Finns det nått effekt höjande till denna motor? Antar att det inte gör det, men ett sportsystem för det trevliga ljudets skull vore inte fel..Öppet filter??

MVH/ Robert
VW Fox 1.2 -06
VW Lupo 1.4 -99

Joakim N
2007-10-02, 20:52
Jag har KW coilovers på min caddy (variant 1) Ställbart enbart i höjd. Hade även KW coilovers på min GTI 16V (Variant 2). Och tycker dom är riktigt bra! Dock kostar de en slant...

Har koni coilovers på min Lupo GTI, vilket funkar bra änsålänge, har bara kört med dom i ca 3V och ingen avancerad körning, (förutom ett ordentligt ställ på bakvagnen...!!)

Kan rekomendera ett engelsk forum som bara har Lupo i fokus!
http://forums.clublupo.co.uk/
Där finns mycket info om trimm och annat


/Joakim

sgt_nelson
2007-10-02, 21:41
Ja det kanske e lika bra att kosta på direkt, det blir ju det och några fina små breda fälgar till våren.
Får återkomma i ämnet med en projekttråd.
Finns det nått effekt höjande till denna motor? Antar att det inte gör det, men ett sportsystem för det trevliga ljudets skull vore inte fel..Öppet filter??

MVH/ Robert
VW Fox 1.2 -06
VW Lupo 1.4 -99


Det finns en del grejer.. sportavgas, öppet filter, kamaxlar, extraktor etc... går även att plocka en del grejer från Lupo GTI.

Råbbert
2007-10-02, 22:19
Det finns en del grejer.. sportavgas, öppet filter, kamaxlar, extraktor etc... går även att plocka en del grejer från Lupo GTI.

Känns som sportavgas & öppetfilter räcker, samt en sänkning + hjul
Sen kommer man vara kung på jobbparkeringen... :)
Ska ju bara ha bilen till jobbet... Och kanske mitt första Bug Run såklart..
Fast jag e ju även sugen på att få dit Foxen... Nåja det löser sig...

MVH/ Robert
VW Fox 1.2 -06
VW Lupo 1.4 -99