handdator

Visa fullständig version : Oljeläckage på Passat årsm 2000



BlackPearl
2019-03-15, 14:38
Som rubriken lyder, så läcker min passat olja.. Men till min fråga. Vad är detta som är på bild. Den verka läcka som ett såll, Kan jag bara skruva löst den och fixa med packnings lim eller hur ser det ut där bakom ?10892

golf666
2019-03-15, 16:31
Den delen på bilden är en kylvätskestos, vanligt att de spricker med tiden. Gå och köp dig en ny sån, limma blir aldrig bra. Läcker den olja så gör rent ordentligt så gott de går och kör ett tag så är de lättare att se varifrån oljan kommer. Nu skriver du inte milen men på en snart 20år gammal passat med (1.8t motor enligt bild) så är de väldigt vanligt med dålig ventilkåpspackning.. Köp en i bra kvalite, de är värt de. Kostar 3-400kr!

BlackPearl
2019-03-15, 16:40
Tack för svar. Jo jag glömde ju skriva körda kilometrar. Den har i skrivande stund 318900km. Då jag köpte bilen så gjorde jag ett packnings byte på bilen (den har stått 4år hos en äldre kvinna)
ska se om jag får det rent och köra en dag för att ta reda på vart det kommer ifrån, från toppen nånstans kan man se, rinner över väcel lådan och klottar ner underredet ganska rejält just nu