handdator

Visa fullständig version : Stänga av kupéövervakning permanent på Passat 2018?



Eberspächer
2019-03-11, 19:35
Jag har en Passat 2018 med keyless access och larm och undrar om det går att stänga av kupéövervakningen på larmet permanent?

Enligt manualen ska det finnas en fysisk knapp för temporär avstängning men jag kan inte hitta den. Ryktet säger att den i så fall ska sitta på b-stolpen på förarsidan men där är det tomt. Hur gör ni andra som har barn eller husdjur? Att gå in och stänga av i infotainmentsystemet varje gång är inte helt smidigt och helst skulle jag vilja stänga av funktionen helt.

candyweiss
2019-03-11, 21:51
Är du säker på att du har larm, för då ska du ha knappen på b-stolpen?

Eberspächer
2019-03-11, 22:37
Är du säker på att du har larm, för då ska du ha knappen på b-stolpen?

Har inte hunnit testa det skarpt än men specen på minvolkswagen.se säger "Keyless Access, nyckelfritt låssystem, i kombination med stöldskyddslarm" samt "Stöldskyddslarm".

walkmann
2019-03-12, 05:30
Har inte hunnit testa det skarpt än men specen på minvolkswagen.se säger "Keyless Access, nyckelfritt låssystem, i kombination med stöldskyddslarm" samt "Stöldskyddslarm".

Trycker man inte 2ggr på låsknappen på handtaget eller fjärren?

Pelk
2019-03-12, 06:51
Kanske skiljer på min -16 och -18? Men två tryck på nyckeln vid låsning stänger tillfälligt av ”safe lock”-funktionen på min bil, om jag inte har fullständig minnesförvirring.

__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

Danne_
2019-03-12, 19:10
knappen försvann med -18 årsmodell. Man måste gå in i radion varje gång. Är en idiot snilleblixt det där!
Går att ställa ner känsligheten med VCDS men vet inte om man kan ställa den på 0%.

Ställt ner min till 50% pga av kupévärmaren velade aktivera larmet rätt ofta.

Eberspächer
2019-03-12, 22:08
knappen försvann med -18 årsmodell. Man måste gå in i radion varje gång. Är en idiot snilleblixt det där!
Går att ställa ner känsligheten med VCDS men vet inte om man kan ställa den på 0%.

Ställt ner min till 50% pga av kupévärmaren velade aktivera larmet rätt ofta.


Tack för alla svar, misstänkte att knappen var borttagen. Ska testa att trycka två gånger på fjärren också, annars får det väl bli via radion :-(

vfr
2019-03-12, 22:22
Det där med kupéfläkten hade jag på en annan bil också där det inte var möjligt att stänga av funktionen. Lösningen blev att tejpa över kupésensorn som satt inanför ett litet galler. En liten bit klar packtejp över gallret så var den ur funktion utan att det syntes utifrån. Eller iallafall klart dämpad.

Sallesalva
2021-01-27, 10:05
Vart gör du detta i VCDS? Har en Passat 2018 med samma bekymmer att larmet går av kupévärmaren.
knappen försvann med -18 årsmodell. Man måste gå in i radion varje gång. Är en idiot snilleblixt det där!
Går att ställa ner känsligheten med VCDS men vet inte om man kan ställa den på 0%.

Ställt ner min till 50% pga av kupévärmaren velade aktivera larmet rätt ofta.