handdator

Visa fullständig version : Motorvärmare, nyare Passat?



Nozer
2019-03-11, 18:32
Har bara dieselvärmare i min 2017.
Då jag har kallgarage hemma behöver jag även ngn typ av elvärmare...
Har även elstolpe på jobbet. Så känns jäkligt dumt att slita på dieselvärmaren där.


Vad jag har hört är det kontaktvärmare som gäller på dom här.
Är det ens ngn ide att installera en sådan, eller ska man nöja sig med kupevärmaren?
Ska tydligen bli ngt problem med styrdon med en slangvärmare installerad, då det tydligen finns flera termostater?

walkmann
2019-03-11, 18:45
Har bara dieselvärmare i min 2017.
Då jag har kallgarage hemma behöver jag även ngn typ av elvärmare...
Har även elstolpe på jobbet. Så känns jäkligt dumt att slita på dieselvärmaren där.


Vad jag har hört är det kontaktvärmare som gäller på dom här.
Är det ens ngn ide att installera en sådan, eller ska man nöja sig med kupevärmaren?
Ska tydligen bli ngt problem med styrdon med en slangvärmare installerad, då det tydligen finns flera termostater?

är blockvärmare som gäller, monteras lätt på tråget med bult i befintliga hål. Plättlätt. Värmer motorn fint, sedan en kupévärmare på det;)

minime
2019-10-22, 17:01
är blockvärmare som gäller, monteras lätt på tråget med bult i befintliga hål. Plättlätt. Värmer motorn fint, sedan en kupévärmare på det;)

Fråga från en novis. Det finns inte slang? Har också en -17s TDI och jag försöker hitta en firma att sätta in motor/kupevärmare, därför jag undrar :D

walkmann
2019-10-24, 19:23
Fråga från en novis. Det finns inte slang? Har också en -17s TDI och jag försöker hitta en firma att sätta in motor/kupevärmare, därför jag undrar :D

gör det säkert, kollade bara på modellspecifik värmare..finns en mängd olika till slang i olika dimensioner.

nikasp
2019-10-25, 09:17
är blockvärmare som gäller, monteras lätt på tråget med bult i befintliga hål. Plättlätt. Värmer motorn fint, sedan en kupévärmare på det;)

Vet du det av erfarenhet att den värmer fint och menar du kontaktvärmare då du skriver att den lätt monteras? Av allt jag läst så är kontaktvärmare nästan värdelöst i minusgrader. Visst, bättre än ingenting men man får ju inte upp tempen mycket på många timmar jämfört med ”doppvärmare” eller slangvärmare (som inte är möjligt på många nyare bilar tyvärr).

AndySwede
2019-10-25, 16:54
Min erfarenhet av kontaktvärmare är - just don´t go there. Absolut värdelöst att lägga pengar på.