handdator

Visa fullständig version : Passat 2003 läcker in vatten



Davidsson
2019-03-09, 19:48
Har en passat 03a som läcker in vatten på passagerarsidan jag har bytt behållaren för luftfilter och kollat å skummgumit som sitter runt denna behållare är torrt, men det droppar in vatten . Tror inte det kommer från rutan la en slang som spolade medans jag låg inne i bilen och tittade men kommer inte åt att se varifrån det kommer men medans jag ligger där så ser jag droppar komma. Någon som har erfarenhet var ifrån detta kan komma in. Irriterande fel hittat något varje gång som jag tror skulle hjälpa för att några dagar senare upptäcka att det kommit in nytt vatten.

Mulder-_-
2019-03-09, 19:52
Har du kollar att avrinnigen under batteriet inte är igensatt? Då har du stående vatten där som kan leta sig in i kupen. Så var det på min -01a vill jag minnas.

Davidsson
2019-03-10, 08:52
Den pluggen tog jag bort för flera år sedan. Det verkar komma in någonstans vid luftintaget Eller A stolpen men hittar inte var .

hadas67
2019-10-18, 20:20
Har precis samma problem med min passat 2004, vatten läcker in någonstans vid luftintaget eller A stolpen, har rensat avrinningen under batteriet, bytt behållaren där luftfiltret ligger i, kan se att det ligger vatten i behållaren när jag tar bort luftfiltret.

Danne_
2019-10-19, 13:06
kolla så det inte är hål i damasken vart rören till ACn går in alternativt att den sitter lite löst.
verkstäderna brukade dra in kabeln till kupeuttaget där med läckage som följd.