handdator

Visa fullständig version : Diselvärmare/kupévärmare VW Multivan T5



Björte
2019-02-05, 20:07
Hej

Har nyligen köpt en Multivan T5, 2012. Enligt VW Akalla har den Parkeringsvärmare kupé, inkl tidur och dubbla batterier. Vad innebär det? Vilket märke är det? VW undviker att svara på frågan, jag antar att dom vet men inte vill berätta det för då kan jag köpa delar/tillbehör från nån annan?

Varför jag undrar är för att jag upplever inte att motor blir varm, är det en kupévärmare förstår jag varför. Men en del säger att det är en dieselvärmare, är det samma sak som kupévärmare?

Skulle även vilja se om finns nån bra lösning för fjärrkontroll, app eller mobil styrning då jag idag endast har tidur. Nu finns det ju så fina lösningar för tex entreprenadmaskiner som man skickar sms till när den ska slå igång, borde ju kunna användas i min bil?

Tacksam om någon kunnig kan svara

Marcus
2019-02-06, 08:36
Webasto. Finns inget som heter dieselvärmare, det heter parkeringsvärmare.

candyweiss
2019-02-06, 10:40
Hej

Har nyligen köpt en Multivan T5, 2012. Enligt VW Akalla har den Parkeringsvärmare kupé, inkl tidur och dubbla batterier. Vad innebär det? Vilket märke är det? VW undviker att svara på frågan, jag antar att dom vet men inte vill berätta det för då kan jag köpa delar/tillbehör från nån annan?

Varför jag undrar är för att jag upplever inte att motor blir varm, är det en kupévärmare förstår jag varför. Men en del säger att det är en dieselvärmare, är det samma sak som kupévärmare?

Skulle även vilja se om finns nån bra lösning för fjärrkontroll, app eller mobil styrning då jag idag endast har tidur. Nu finns det ju så fina lösningar för tex entreprenadmaskiner som man skickar sms till när den ska slå igång, borde ju kunna användas i min bil?

Tacksam om någon kunnig kan svara
Läs detta, kanske något för dig att styra värmaren med?
https://www.eftermontering.se/blogg/audi/styra-original-parkeringsvarmare-sms-telefon-app?utm_source=sendinblue&utm_campaign=Nyhetsbrev_Januari&utm_medium=email

candyweiss
2019-02-06, 10:44
Webasto. Finns inget som heter dieselvärmare, det heter parkeringsvärmare.
I länken till TS skriver man diesel/bensinvärmare, vilket är felaktigt, det heter parkeringsvärmare, precis som du skrev :)