handdator

Visa fullständig version : Fel på dieselvärmare till Passat Alltrack 2013



knibbeman
2019-02-01, 14:39
som sagt har jag problem med min dieselvärmare, den startar för att sedan bara gå några minuter. var även in med bilen för cirka 1 år sedan då bytte dom en massa saker som va dåligt / trasigt i värmardelen. Brännare mm.

men nu är det något fel igen.
har bränsle, har ett nytt batteri dock fick jag höra att man var tvungen att ev kalibrera något när man bytt batteri kan det verkligen stämma?

ska prova köra i en diesltrim i den idag läst att en kille lyckats fixa sin så.

ventohuan
2019-02-02, 19:15
Startar den en kort stund o sen stannar gissar jag att den stannar pga överhettning.
Jag gissar på kass cirkulationspump.

golf666
2019-02-05, 21:32
är nog inte oväntat att den låst sig pga överhettning pga vattenpumpen till värmaren/cirkulationspumpen ej fungerar som den ska. Går att kolla med en VAG-com och via mätvärden. Har du ingen möjlighet själv så kan nog ngn verkstad hjälpa dig. Och är brännkammare osv bytt förut är de nog inte omöjligt att de är cirkulationspumpen som gett upp nu..

knibbeman
2019-02-06, 06:48
är nog inte oväntat att den låst sig pga överhettning pga vattenpumpen till värmaren/cirkulationspumpen ej fungerar som den ska. Går att kolla med en VAG-com och via mätvärden. Har du ingen möjlighet själv så kan nog ngn verkstad hjälpa dig. Och är brännkammare osv bytt förut är de nog inte omöjligt att de är cirkulationspumpen som gett upp nu..

Fan blir inte tokig på denna dieselvärmare. Har i princip jävlats sen jag köpte bilen . Jo måste in och kolla med en verkstad. Tack för svaren!

Nu imorse fick jag underspänning på displayen också. Men kan omöjligt vara batteriet då det endast är cirka 10 månader gammalt. Samt nyladdat,