handdator

Visa fullständig version : VW Connect och batterispänning



candyweiss
2019-01-19, 15:30
Jag fick en VW Connect bluetooth dataplugg på min senaste service. Något som är intressant är statusen på batteriet iom att jag använder parkeringsvärmaren nästan dagligen. VW Connect visade senast jag kollade att att batterispänningen var 14.8 Volt, men vad betyder det? Enligt mitt googlande så ska ett fulladdat AGM-batteri hålla 12.8 Volt.

Mulder-_-
2019-01-19, 15:43
Jag fick en VW Connect bluetooth dataplugg på min senaste service. Något som är intressant är statusen på batteriet iom att jag använder parkeringsvärmaren nästan dagligen. VW Connect visade senast jag kollade att att batterispänningen var 14.8 Volt, men vad betyder det? Enligt mitt googlande så ska ett fulladdat AGM-batteri hålla 12.8 Volt.

Att batterispänningen är 14.8 Volt.

Peter-C
2019-01-19, 15:43
14,8 v...möjligen om du har motorn igång, då laddar ju generatorn.

candyweiss
2019-01-19, 18:17
Att batterispänningen är 14.8 Volt.
Förklara gärna vad du menar? Var är batterispänningen 14.8 Volt, och vad har man för nytta av att veta det mer än att generatorn laddar?

- - - Uppdaterad - - -


14,8 v...möjligen om du har motorn igång, då laddar ju generatorn.
Men får man ut något om konditionen på batteriet av att veta vad generatorn laddar?

BjornL
2019-01-19, 18:22
Nej, batteriets kondition kan inte visas. Då får du använda en batteritestare av något slag, tex en "brödrost".

Marcus
2019-01-19, 21:39
Jag fick en VW Connect bluetooth dataplugg på min senaste service. Något som är intressant är statusen på batteriet iom att jag använder parkeringsvärmaren nästan dagligen. VW Connect visade senast jag kollade att att batterispänningen var 14.8 Volt, men vad betyder det? Enligt mitt googlande så ska ett fulladdat AGM-batteri hålla 12.8 Volt.

Min VW Connect säger också 14,8 V [emoji16]