handdator

Visa fullständig version : OPTIFLOW Filter System från bsr



Stockholmmz
2019-01-10, 11:49
Finns det nån själ här som använts sig av
OPTIFLOW Filter System från bsr
Främst på en mk6 gti
Den kostar ändå 2000 är det värt pengarna

vfr
2019-01-10, 13:06
Inte värt pengarna. Du ska upp rätt mycket mer än originaleffekt för att originalfiltret inte ska räcka till.

Squadron
2019-01-10, 19:30
Hade ett sådant på min S40 T4, och det gav ett rätt gött ljud, mer än så var det nog inte =)

cheba
2019-01-10, 19:42
Det beror på hur mycket du värderar det högre insugsljudet som är det du får med ett sånt filter.

För att inte försämra prestandan skulle jag personligen bara kunna tänka mig ett luftfilterkit med slutet hölje där friskluften tas in via en kanal från luftintaget ovanför grillen. Inte ett sånt som BSR's Optiflow som bara har en avskärmningsplåt som inte tätar mot resten av motorrummet utan tillåter att varmluft sugs in.

Stockholmmz
2019-01-10, 21:17
Det beror på hur mycket du värderar det högre insugsljudet som är det du får med ett sånt filter.

För att inte försämra prestandan skulle jag personligen bara kunna tänka mig ett luftfilterkit med slutet hölje där friskluften tas in via en kanal från luftintaget ovanför grillen. Inte ett sånt som BSR's Optiflow som bara har en avskärmningsplåt som inte tätar mot resten av motorrummet utan tillåter att varmluft sugs in.

Förstår det.. Och sen när jag började kolla lite mer för 8 tusen till får jag istället hos stertman
VW Golf GTi Edition 35 mk6 Milltek Sport 3" "RACE" Cat-Back 2x 100 GT ED35 utblås - Non-Resonated (mindre-dämpad)

Rickybobby
2019-01-17, 12:01
Förstår det.. Och sen när jag började kolla lite mer för 8 tusen till får jag istället hos stertman
VW Golf GTi Edition 35 mk6 Milltek Sport 3" "RACE" Cat-Back 2x 100 GT ED35 utblås - Non-Resonated (mindre-dämpad)


Monterade nyss ett sådant på min ED35 (non-resonated) det blev som en helt ny bil. är super nöjd.
Den låter mycket trevligare mullrar dovt på låga varv och sen mellan 2000-3000 rpm försvinner det nästan helt så att man kan ligga behagligt motorvägsfart utan att det blir något ''drone'' och sen efter 4000 rpm kommer ljudet tillbaka igen. och du som har DSG kommer få fint ljud vid uppväxlingarna. kör hellre på ett sådant helt klart värt!

Mange.k
2019-01-17, 19:14
Jag blev bestämt avrådd från optiflow när jag höll på å tuna min 2.0 tfsi, det var värsta skräpet.
Nåt om att lmm positionen inte var bra placerad, dessa motorer är tydligen känsliga...grottade inge mer i det utan köpte ett CTS

Stockholmmz
2019-01-21, 09:19
Jag blev bestämt avrådd från optiflow när jag höll på å tuna min 2.0 tfsi, det var värsta skräpet.
Nåt om att lmm positionen inte var bra placerad, dessa motorer är tydligen känsliga...grottade inge mer i det utan köpte ett CTS

Tack för alla svar... Skrotar luftfilter idé... Satsar på Milltek Non-Resonated avgassystem