handdator

Visa fullständig version : Tips på måla vw emblem i svart eller köpa?.. Vart



Stockholmmz
2019-01-05, 09:46
Är det värt att försöka måla själv vw emblem i svart.. Eller köpa
Tänkte mest på att skippa vänta på leveranstid.
Kostar från 200 uppåt
Har inte klurat ut om det är bara till framsidan eller både bak och fram

Peter-C
2019-01-05, 18:34
Jag hade köpt nya. Det är lätt att de gamla går sönder i fästena när man tar bort dem.


/Peter

pudas
2019-01-05, 22:15
För ett hållbart resultat krävs det ett noggrant förarbete slipa-grunda-lacka, så bara i material lär det bli dyrare att måla själv. Dock så är det ju dom små detaljerna som krävs för att skilja sig från den gråa VW-massan, och då är det eget arbete som gäller!
Tips: gör en egen logga och printa ut i 3-D printer! Har själv funderat på att ersätta mina tråkiga VW med någon variant av den gamla Wolfsburg-loggan! Eller kanske bara vända "VW" upp och ner!

Stockholmmz
2019-01-06, 11:43
Jag hade köpt nya. Det är lätt att de gamla går sönder i fästena när man tar bort dem.


/Peter
Definitivt.. Det blir nya..

- - - Uppdaterad - - -


För ett hållbart resultat krävs det ett noggrant förarbete slipa-grunda-lacka, så bara i material lär det bli dyrare att måla själv. Dock så är det ju dom små detaljerna som krävs för att skilja sig från den gråa VW-massan, och då är det eget arbete som gäller!
Tips: gör en egen logga och printa ut i 3-D printer! Har själv funderat på att ersätta mina tråkiga VW med någon variant av den gamla Wolfsburg-loggan! Eller kanske bara vända "VW" upp och ner!

Visst är det så.. Men har varken tålamod eller tid så det blir nya.. Men det med upp och ner låter kul