handdator

Visa fullständig version : Har ett problem med afs systemet på min bil.



Jonte1993
2018-12-30, 00:42
Hej.
har en alltrack 2014 med bi-xenon och nu är de så att de inte har funkar de senaste två månaderna. funkar på dagen att inte använda de men kväll blir lite utav ett pain in the ass. (har dock en led ramp)
Men skulle de kunna vara så enkelt att den har tagit in fukt någonstans nere vid dimljuset?
Monterat led där nere och Satt motstånd men när jag va klar med installationen så funkade inte ett av dom
tänkte inte mer på de men såg nu när jag hade inne den i garaget för att städa den och lite sånt så tänkte jag att jag skulle ta en titt på vad de kunde vara och då hade den ena kontakten hoppat ur. så tog bort motståndet och satte i den vanliga kontakten.
Någon som har tips på vad jag kan göra?

Och en fråga till vad är de enklaste tillvägagångssättet att byta ut xenonlampan på högersidan? förutom att gå via inner skärmen?
Tack på förhand MVH en bekymrad person

vfr
2018-12-30, 10:04
Välkommen hit, Jonte!

Vad är det för Alltrack, Golf eller Passat?

Crille82
2018-12-30, 10:13
Golf Alltrack fanns inte 2014, alltså måste det vara en Passat.

Tror inte det går att byta xenon utan att lossa stötfångaren och strålkastaren.

Jonte1993
2018-12-30, 12:39
Nä bara om man går via inner skärmen men de ä fett störande

- - - Uppdaterad - - -


Välkommen hit, Jonte!

Vad är det för Alltrack, Golf eller Passat?

Jaa de är en passat

vfr
2018-12-30, 19:54
Ändå bra att skriva det. Alla som ev. skulle kunna hjälpa till kanske inte vet det. :)

golf666
2019-01-02, 13:20
Är en lampa till kurvljuset kass så kommer den varna för att AFS ur funktion i instrumentet. Men har du monterat i led med motstånd till för dimljus/kurvljus nere i stötfångaren skulle ja rekommendera att sätta i original lampor igen för att se om problemet försvinner.

Ang byta xenonljuslampan så är de bara riva bort grillen sen ner med stötfångaren och ta ur lyktan. Tar väl max 10min.

Jonte1993
2019-02-06, 19:36
Är en lampa till kurvljuset kass så kommer den varna för att AFS ur funktion i instrumentet. Men har du monterat i led med motstånd till för dimljus/kurvljus nere i stötfångaren skulle ja rekommendera att sätta i original lampor igen för att se om problemet försvinner.

Ang byta xenonljuslampan så är de bara riva bort grillen sen ner med stötfångaren och ta ur lyktan. Tar väl max 10min.

undra varför jag inte har tänkt på de