handdator

Visa fullständig version : Typ av stift/connector/pin RCD-510.



perIpI
2018-12-06, 15:56
Har installerat en sub i bagaget, men får inte rätt på "remote-on".

Om jag använder "fuse 41/42 (sido-panelen på förarsidan)" som remote så får jag hemska "lik-spännings-spikar"? när jag sätter på och av radion. Tolkar det som att dessa kommer från radions utgångar vid av- och påslag och förstärks eftersom slutsteget med separat remote-ingång alltid är påslaget. RCD510 för övrigt omprogrammerad till låg-nivå-utgångar.

Har tidare använt auto-turn-on för slutsteget som driver de 8 kupé-högtalarna och det har funkat OK, men nu har jag även installerat en sub i bagaget som kräver remote-turn-on, iallafall om man vill koppla den via låg-nivå och RCA-kontakter och det vill jag göra. Läste mig till att man skulle kunna använda "CD-växlar supply-utgång" från RCD-510, men tyvärr har jag inget stift/kabel kopplat på den utgången.



Multi-pin connector 4, 12-pin, for CD changer control and CD audio input signals

1 – AUX signal input, left
2 – AUX signal earth
3 – CD changer, audio signal earth
4 – CD changer, voltage supply, positive, terminal 30, contact continuous load greater than 1 A, temporary peak load 5 A

Planen alltså att "pinna-in" ett stift så att jag kan använda stift 4 (CD changer, voltage supply, positive - CDX+) ovan som "remote turn on" för båda förstärkarna (eftersom jag inte hade något stift/installerat på just den utgången).

Men...

1. Kommer detta att funka? (Är pinne-4 på kontakt 4 aktiv på min RCD-510 även om jag inte har någon växlare?)
2. Vilken typ av stift är det som skall används, finns kanske på VW (eller någon annanstans)??

10593

perIpI
2018-12-08, 10:56
Har hittat stift via Ebay efter lite sökande:

https://www.ebay.com/itm/800005-Kit-plug-Quadlock-PIN12-blue-Car-model-VW-2011/192666460942?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Lite kunskap som jag fick på vägen. Den stora typen av kontakt som jag håller i handen ovan kallas för Quadlock, och för att "söka" efter blå/gröna kontakten så kan man ex. söka via termen "quadlock 12 pin blue". Återkommer om någon vecka när jag testat arrangemanget.