handdator

Visa fullständig version : Kondens i blinkers fram - Tiguan II(Allspace)



Joel P
2018-11-16, 16:21
Hejsan!

Igår la jag märke till att det har uppstått kondens i blinkers fram på båda sidorna. Bilen är uttagen i mars 2018 så garanti finns. Tänkte höra om fler har haft detta problem och vad har åtgärden varit? Bilen i frågan gäller en Tiguan Allspace men problemet lär även i så fall finnas på en vanligt Tiguan.

Har själv varit i kontakt med min återförsäljare som ska kika på bilen den 23/11. Men enligt dom så kan man räkna med detta i vårat klimat och byte skulle inte göra det bättre!? :confused: Det var inte helt självklart att dom skulle åtgärda detta. Får se vad dom säger efter att bilen varit inlämnad.10384

candyweiss
2018-11-16, 17:09
Hejsan!

Igår la jag märke till att det har uppstått kondens i blinkers fram på båda sidorna. Bilen är uttagen i mars 2018 så garanti finns. Tänkte höra om fler har haft detta problem och vad har åtgärden varit? Bilen i frågan gäller en Tiguan Allspace men problemet lär även i så fall finnas på en vanligt Tiguan.

Har själv varit i kontakt med min återförsäljare som ska kika på bilen den 23/11. Men enligt dom så kan man räkna med detta i vårat klimat och byte skulle inte göra det bättre!? :confused: Det var inte helt självklart att dom skulle åtgärda detta. Får se vad dom säger efter att bilen varit inlämnad.10384
Vi har tre stycken Tiguan 2017 med LED-belysning, inga problem med detta.

Ska ju absolut inte vara så på en nyare bil, men kan ändå förstå det lite-
Det blir ju absolut ingen värmeutveckling från ledbelysning, så ingen värme som torkar upp fukten.
Tror detta blir ett problem i framtiden med alla bilar tyvärr.

pudas
2018-11-16, 18:13
Har samma problem på min gamla Golf-5, 06a. Från dag ett alltid lite vatten i några ljusinsattser. Problemet är större bak dock. På min bil är det konventionella glödlampor.

Tror dock att återförsäljaren har rätt i att det är något man får räkna med, speciellt i vårat klimat.

Joel P
2018-11-16, 20:22
Frugan kom efter jobbet med bilen kl 15:30 då fanns ingen kondens men nu på kvällen är det tillbaka. Just blinkers ger ju absolut ingen värme. Fler som har eller inte har?

Kommer inte ge mig, 3 gånger har dom chansen att lösa problemet sen får dom ta bilen.

candyweiss
2018-11-16, 20:38
Frugan kom efter jobbet med bilen kl 15:30 då fanns ingen kondens men nu på kvällen är det tillbaka. Just blinkers ger ju absolut ingen värme. Fler som har eller inte har?

Kommer inte ge mig, 3 gånger har dom chansen att lösa problemet sen får dom ta bilen.
Håller med dig, jag hade inte gett mig heller. På senaste 3 Golfarna och nu 3 Tiguaner har vi inte detta problem.

jeremyswe
2018-11-17, 19:22
Hej,

Ganska många som haft problem på Tiguan forum i UK.

https://www.tiguanforums.co.uk/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=condensation&start=10

Amazonas
2018-11-18, 01:12
Morsan har likadant vid blinkersen på sin Golf mk7 -18 också...

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Joel P
2018-11-18, 09:18
Tack för input!
Inte bara svenskt klimat som ger problem. Enligt återförsäljaren så blev det kondens pga vårt klimat.


Hej,

Ganska många som haft problem på Tiguan forum i UK.

https://www.tiguanforums.co.uk/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=condensation&start=10

Joel P
2018-11-18, 10:09
Vad har åtgärden varit? Har ni pratat med återförsäljaren?

Köper inte att viss mängd kondens är ok. Hur som helst är inte fukt bra ihop med elektronik och kan ge problem i framtiden, då man inte har garanti kvar.


Morsan har likadant vid blinkersen på sin Golf mk7 -18 också...

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Amazonas
2018-11-18, 11:50
Vad har åtgärden varit? Har ni pratat med återförsäljaren?

Köper inte att viss mängd kondens är ok. Hur som helst är inte fukt bra ihop med elektronik och kan ge problem i framtiden, då man inte har garanti kvar.Upptäckte det igår när jag tvättade av den, så hon har inte hunnit ta tag i det än.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk