handdator

Visa fullständig version : Dynamisk sidoblinkers Passat B7 2013



fear50
2018-11-07, 14:31
Nån som bytt till dynamisk sidoblinkers på passat t.ex? Är det svårt att få bort spegelglaset? Hur skall jag ta bort glaset utan att vara rödd att spräcka glaset?
Denna har jag köpt https://www.eftermontering.se/ljus-sikt/636-dynamisk-blinkers-sidospegel-golf.html

candyweiss
2018-11-07, 15:15
Youtube är din vän https://www.youtube.com/watch?v=q45DtaRLxO0

fear50
2018-11-07, 18:41
Nån här som har monterat sånna här dynamiska blinkers?

Peter-C
2018-11-07, 19:56
Ja men inte på Passat B7.

Golf 7 och Seat Leon 5F har jag monterat "Dynablink" på. Bara man tar det försiktigt för att undvika trasiga plasthakar så ska det nog gå bra.

/Peter

fear50
2018-11-07, 20:52
Ja men inte på Passat B7.

Golf 7 och Seat Leon 5F har jag monterat "Dynablink" på. Bara man tar det försiktigt för att undvika trasiga plasthakar så ska det nog gå bra.

/Peter

okej men när du har monterat på Golf 7, har den en blink på innsidan av spegeln originalet alltså på ytterkanten som på min passat? Dom dynablink som jag länkade verkar inte ha sån. Hur var det på Golfen då?

Peter-C
2018-11-07, 23:03
okej men när du har monterat på Golf 7, har den en blink på innsidan av spegeln originalet alltså på ytterkanten som på min passat? Dom dynablink som jag länkade verkar inte ha sån. Hur var det på Golfen då?

På Golf 7:an blinkar det inte i den lilla synliga delen in mot spegeln. På Seat Leonen blinkar det i den lilla kvadraten. Har ingen betydelse tycker jag :). Vet ej om de ändrat produkten, tror inte det då de är olika. Golfens Dynablink köpte jag i Februari i år. Leones köpte jag för 2 veckor sedan.


/Peter

fear50
2018-11-07, 23:56
var det svårt att bända bort spegelglaset?

Peter-C
2018-11-08, 12:28
var det svårt att bända bort spegelglaset?

Nej. Jag tog bort glaset med bara fingrarna, inga verktyg. Började bända i ytterkant och vek spegeln neråt så att jag fick in fler fingrar, blir mer jämn belastning då. De tål mer än man tror.

/Peter

fear50
2018-11-08, 12:42
Nej. Jag tog bort glaset med bara fingrarna, inga verktyg. Började bända i ytterkant och vek spegeln neråt så att jag fick in fler fingrar, blir mer jämn belastning då. De tål mer än man tror.

/Peter


Okej tack för tipset, skall göra ett försök idag.

Såja nu sitter dom där och det blev kanoners och det var enklare än jag trodde.