handdator

Visa fullständig version : Golf gti 35 edition



Stockholmmz
2018-11-05, 23:07
Efter flera månader av letande av bilar så bestämde jag mig äntligen
Gti eller gti 35 edition eller r
Det blev en gti 35 edition
Bilen är i garaget om några dagar....
Lite läskigt begagnad bil... Visst gått inte så värst mycket 8000 mil...

Stockholmmz
2018-11-07, 12:34
Efter flera månader av letande av bilar så bestämde jag mig äntligen
Gti eller gti 35 edition eller r
Det blev en gti 35 edition
Bilen är i garaget om några dagar....
Lite läskigt begagnad bil... Visst gått inte så värst mycket 8000 mil...

Förresten jag undrar är det nån hör som kör gti eller r golf med dubbfria däck på vintern
Jag har kört dubbfria i många år nu med min gt golf men kände att jag borde valt däck med dubbar

Peter-C
2018-11-07, 13:06
Förresten jag undrar är det nån hör som kör gti eller r golf med dubbfria däck på vintern
Jag har kört dubbfria i många år nu med min gt golf men kände att jag borde valt däck med dubbar

Jag har kört Golf 6 GTI (2010) samt 7 R (2014) med dubbfria hjul. Det har gått alldeles utmärkt, förvisso i Sydsverige.

/Peter

vfr
2018-11-07, 13:54
Jag skulle säga att det inte har så jättemycket att göra med vilken ände av landet man bor. Dubben gör sin störst nytta på isiga vägar och och vägar med svarthalka som det kan det finnas tillräckligt av i södra delarna också. Däremot behöver man se till vad för vägar som man personligen kör mycket. Kör man överväldigande mest stora plogade och saltade vägar så funkar dubbfria säkert bra, eller t.o.m bättre än dubbdäck. Kör man däremot vägar som sällan plogas och saltas och där nyfallen snö packas och poleras upp av trafiken, då kan det vara mer lämpligt med dubbade. Vi kör mestadels dubbat av just den anledningen, att vår väg blir isgata så fort det snöat minsta lilla.

Stockholmmz
2018-11-07, 16:07
Jag har kört Golf 6 GTI (2010) samt 7 R (2014) med dubbfria hjul. Det har gått alldeles utmärkt, förvisso i Sydsverige.

/Peter

Kanon då vet jag... Bor norr om Stockholm kör liten sträcka på två mil landsväg Knivsta Sigtuna det ska väl gå bra... Körstil är väl viktigt

- - - Uppdaterad - - -

Då låter det som att här runt Stockholm funkar det det är ganska bra med underhållning...

loadmaster
2018-11-07, 17:12
Kanon då vet jag... Bor norr om Stockholm kör liten sträcka på två mil landsväg Knivsta Sigtuna det ska väl gå bra... Körstil är väl viktigt

- - - Uppdaterad - - -

Då låter det som att här runt Stockholm funkar det det är ganska bra med underhållning...

Antar att du kör på 255:an?
Där skulle jag valt dubb, med hänsyn till all halka och icke plogade tillfällen. Jag har gjort det i alla år. Visst kanske man klarar sig ok på dubbfritt, om man anpassar körstil osv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Stockholmmz
2018-11-08, 08:31
Antar att du kör på 255:an?
Där skulle jag valt dubb, med hänsyn till all halka och icke plogade tillfällen. Jag har gjort det i alla år. Visst kanske man klarar sig ok på dubbfritt, om man anpassar körstil osv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kör på 263 det är typ samma... Gjort är gjort hämtar bilen på måndag... Jag få anpassa körning

Stockholmmz
2018-11-08, 11:41
Kör på 263 det är typ samma... Gjort är gjort hämtar bilen på måndag... Jag få anpassa körning

Förresten vad är 35 edition vinter.. Utrustningspacket.. Nån som. Vet