handdator

Visa fullständig version : Gti 35 edition



Stockholmmz
2018-11-01, 10:43
Efter 5 år jag haft golf 7 gt har jag bestämt mig för att byta till en golf gti 35 edition
Lite svårt lämna en bra bil billigt i drift och ändå kul att köra.. Nybilsgsgaranti och felfri
Och byta till 2 år äldre bil
Men fan va den är roligare att köra
Nån som vet vad är 35 edition vinter typ utrustnings packet står det vinter
Bilen är 2012 gått 8500 mil en brukare.. Hoppas jag gör bra affär nu 😁

vfr
2018-11-01, 14:18
Det blir säkert bra! Själv kör jag en Edition 30 både som bruksbil och någon gång på bana. Definitivt inte lika billig att köra som en 7:a med snålmotor, men attans rolig bil att köra. ;)

Stockholmmz
2018-11-01, 14:39
Det blir säkert bra! Själv kör jag en Edition 30 både som bruksbil och någon gång på bana. Definitivt inte lika billig att köra som en 7:a med snålmotor, men attans rolig bil att köra. ;)

Va kul.. Är medveten att det blir dyrare. Tänkte mest på begagnad bil typ.. Får täckna bra helförsäkring väl och ta hand om den... Läste att det va skillnad på modell 2011 och 2012 nåt med koppling om man gör trimm att den gamla slits snabbare... Vet inte ens om jag ska trimma den

vfr
2018-11-01, 19:10
Det är klart att du ska. Dessa nedtrimmade motorer är som gjorda för att trimmas upp. Dom är byggda för mer än 250hk som standard så det är väldigt lätt att öka på lite grann. Eller mycket om man föredrar det...:)

Stockholmmz
2018-11-01, 19:15
Det är klart att du ska. Dessa nedtrimmade motorer är som gjorda för att trimmas upp. Dom är byggda för mer än 250hk som standard så det är väldigt lätt att öka på lite grann. Eller mycket om man föredrar det...:)

Haha fan klart jag ska... Funderar på bsr då kan jag nollställa när jag vill

Oskar
2019-08-13, 06:40
Kör själv en edition 35 och det är lätt denna roligaste bil jag ägt. Om du ska chippa den så har jag förstått att det är bra att även uppdatera mjukvaran i lådan (om det är en DSG såklart)
Ca 310hk för runt 5k är inte illa.