handdator

Visa fullständig version : Vinterförvaring av Golf6R, problem med larm



kragst
2018-10-28, 18:58
Hej!

stötte på problem idag när jag skulle ställa in bilen för vinterförvaring jag har en mk6 golf r.

jag låser dörrarna med fjärrkontrollen och sedan kopplar jag ur minus polen då går larmet direkt.:confused:

finns det något sätt jag kan låsa alla dörrar och sedan kopplar ur batteriet utan att larmet går?
jag har inga nyckel cylindrar på bilen. tacksam för hjälp!!

mvh alex

BjornL
2018-10-28, 19:43
Har du tagit bort cylindrarna?

Bopper
2018-10-28, 19:47
Vet inte om detta hjälper dig?


https://www.youtube.com/watch?v=OECOoNYZXmk

kragst
2018-10-28, 19:55
Jaha är det där cylindern sitter gömd! då lär jag kunna låsa bilen nu ska prova imorgon!

återkommer med svar tack för tipset!

Bopper
2018-10-28, 19:59
Jaha är det där cylindern sitter gömd! då lär jag kunna låsa bilen nu ska prova imorgon!

återkommer med svar tack för tipset!

Det är möjligt att larmet går ändå, har ingen aning... Där kan jag inte hjälpa dig tyvärr :)

Peter-C
2018-10-28, 20:18
Vinterförvaring. Jag ansluter alltid en lämplig "intelligent" laddare till vår A4 cab under hela vintern.
Då slipper man problemet.

Kör med Ctek laddare.

/Peter

kragst
2018-10-28, 21:37
Där min bil står fanns det ingen ström tillgänglig! Så kör på minus polen och hoppar på det bästa till våren :)

henca
2018-10-29, 08:45
Jag brukar plocka ur batterierna ur de bilar som jag vinterförvarar i garage utan ström. Detta för att någon gång i månaden kunna underhållsladda dem på annan plats. Men batteriet mår helt klart bättre av att vara bortkopplat än inkopplat vid långtidsförvaring.

m v h Henrik

Johan124
2018-10-29, 11:20
Varför kopplar du ur minuspolen och inte pluspolen?

kragst
2018-10-29, 12:23
Aa tänkte också det förut, men orkar inte hålla på :p

- - - Uppdaterad - - -

minus var lättare för mig att komma åt :) spelar igentligen ingen roll om du rycker plus eller minus

kragst
2018-10-30, 12:38
Kunde nu låsa bilen utan att larmet gick, det jag fick göra var att kolla på videon för att hitta nyckel cylindern på förar dörren.alla andra dörrar finns det en gummiplopp med ett hänglås på, ta bort plupparna och peta in nyckeln så går det att låsa manuellt :)

Tack för hjälpen och tipsen!

mvh alex:cool: