handdator

Visa fullständig version : Problem byta säkerhetsbälte VW Polo 1.4



vwpolo
2018-10-24, 14:33
Hej!
Jag behöver byta ut bälte höger fram men kan inte hitta rätt när jag söker på begagnade/nya reservdelar. Originalbältet har artikelnummer 6N4857706e men ingenstans hittar jag ett bälte med just det numret. Jag har tidigare beställt från bildelsbasen utifrån regnummer och årsmodell men där passade varken infästning eller airbagkontakt. Någon som vet var jag kan hitta rätt eller om något annat artikelnummer funkar?

Tack på förhand!
Axel

cheba
2018-10-24, 18:32
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men det är olika artikelnummer för 3 dörrars och 5 dörrars, det skulle kunna vara därför infästningen inte passar trots att det är samma årsmodell. Om artikelnummern börjar på "6N3" istället fö "6N4" är det 3 dörrars.

Det skiljer även på om bilen har sidoairbag eller inte, detta anges av bokstaven i slutet. Tillexempel är "D" för bilar utan sidoairbag, medan bilar med sidoairbag har "E" (eller "F", vet dock inte om detta är utbytbart med "E").

Vad gäller årsmodell så borde ditt artikelnummer gå att hitta bland årsmodellerna 00-02.

Polo Classic/Variant verkar ha ett annat artikelnummer (6K4857706E) som även hittas på Seat Ibiza och Cordoba 99-02, kan dock inte lova att denna passar.

vwpolo
2018-11-08, 14:12
Stort tack för din hjälp, jag letar vidare!