handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet Golf 7 GTD



Mawe
2018-10-05, 19:24
Hej,

Är lite inne på att köpa en mk7 GTD som pendlingsbil. Har 9 mil tur och retur. Dock kan jag inte så mycket om gen 7 samt GTD då jag kört mk4 senaste sex åren.

Så ni som har GTD, är ni nöjda? Vanliga fel? Andra saker att tänka på vid köp av en GTD?

Har provat sökfunktionen men det funkade inge bra

Marcus
2018-10-05, 21:04
GTD är en underbar version och Golf generation 7 är sannolikt den bästa Golf generationen på mycket länge. Jättefin motor.

BjornL
2018-10-06, 23:06
Antar att det sitter en 184 hk i den. Fantastiskt trevlig motor. Går att köra snålt och går att ha roligt med. Skulle köpt mig en Alltrack med den motorn men det blev bensin istället. Hade GTD funnits som kombi i Sverige hade jag nog köpt en sådan. Golf 7 är generellt en ganska bekymmersfri bil tycker jag.

rixpucko
2018-10-08, 09:49
Har haft en GTD i 3 år och är grymt nöjd med den. Kört ca 5000 mil. En av de bästa bilarna jag ägt, och har inte haft något beskymmer eller behövt fixa något på garanti förutom en teknisk uppdatering vid service.

Det enda jag skulle kunna klaga på var att däcken (Bridgestone Potenza) bilen levererades med vart extremt högljudda efter 1 år.

Mawe
2018-10-16, 20:17
Tack för bra input. Nu är bara utmaningen att hitta ett exempel som matchar mina krav :)
Har lagt in en köpesannons på denna sida så vi får se om någon som vill göra av sig med sin GTD!