handdator

Visa fullständig version : Motorvärmare golf mk7?



trojlee
2018-09-05, 06:05
Någon som har monterat och har lite tips? Beskrivningarna man får med är ju inte dom vassaste.
Vart har ni placerat uttaget?
På vilken sida av tråget sätter man kontaktvärmaren?(tdi)
Vart går man in enklast i kupén med kabeln?
/
T

jdaniels
2018-09-05, 19:28
Det är lite knöligt att montera det själv och det blir inte mkt billigare att köpa det löst gentimot monterat och klart.

Installerade Calix Komfortpaket med slimline kupevärmare 1400w, min lokala vw-handlare skulle ha 7700:- monterat o klart, hörde med verkstaden rakt över gatan o dom skulle ha 5600:-, valet var inte så svårt.

trojlee
2018-09-06, 17:11
Det brukar inte vara någon rocketsience att montera och prylarna har jag redan. Skulle bara vilja veta erfarenheter från de som monterat tidigare:)

Mk1
2018-09-07, 14:40
Jag monterade en Calix sats på grabbens tidigare Mk7 GTI.
På den satt värmaren trångt till (slangvärmare). Till GTI:n är Defas sats lättare att montera.
Minns inte riktigt var jag borrade in kabeln, men jag vek undan mattan på passagerarsidan och borrade inifrån, strax under kupéfiltret/fläkten. Kör förbi Norrlandsbil och kika på en annan Mk7:a så ser du var man drar in kupé kabeln.
Anslutningskabeln satte jag fast i nedre grillen i överkanten.

trojlee
2018-10-18, 11:51
Ingen som kan bjuda på en bild vart ni gått in med kabeln i kupén?

Makkan
2018-11-13, 19:41
Ingen som kan bjuda på en bild vart ni gått in med kabeln i kupén?
Jag brukar alltid gå in med kabeln som ska in i kupén bakom batteriet. Ta bort batteri och batterihyllan så ser du en kabelstam som går in där. Strax under den kabel stammen finns en grnomföring som inte används bara att klippa upp den och dra in kabeln. Sen är det bara att lirka kabeln över pedalstället och över till passagerarsidan genom mittkonsolen längst med torpeden. Alt genom pedalstället, bror lite på hur det ser ut, kan finnas en bygel på kopplibgspedalen som kan klämma kabeln. Går ett litet kablage där igenom original. Svårt att bara berätta, lättare om du kollar lite själv på den punkten.

Mvh