handdator

Visa fullständig version : kromade trapetsformade ändrör?



zobar
2018-08-23, 15:03
Hej ni kunniga

Min bror har en PASSAT executive GT 2.0 TDI 4Motion 2015 med kromade trapetsformade ändrör.

Nu är det så att jag själv letar efter liknande bil men kan inte finna en enda liknande från 2015 som har med kromade trapetsformade ändrör. Är det så ovanligt eller vad?

Vet att R-Line paketet har det men nu är det juh en GT det handlar om...

Och finns det nån beteckning/kod för kromade ändrör?

/Tommy

BjornL
2018-08-25, 14:41
Är det inte så att han har R-lineexteriör då?

Marcus
2018-08-25, 14:55
R-Line är/var ett tillval till bland annat GT och GTS. Så även om man har R-Line så är det fortfarande exempelvis en GT. GTR är vad jag vet den enda Passat som i Sverige har R-Line exteriör och interiör som standard. Till att börja med, 2015, var R-Line interiör/exteriör ett tillval som kostade en del pengar. Tror väldigt få bilar såldes med detta i Sverige. Från 2016 ingår det i olika erbjudanden utan merkostnad.

Stafffan
2018-08-25, 15:55
R-Line är/var ett tillval till bland annat GT och GTS. Så även om man har R-Line så är det fortfarande exempelvis en GT. GTR är vad jag vet den enda Passat som i Sverige har R-Line exteriör och interiör som standard. Till att börja med, 2015, var R-Line interiör/exteriör ett tillval som kostade en del pengar. Tror väldigt få bilar såldes med detta i Sverige. Från 2016 ingår det i olika erbjudanden utan merkostnad.

Min förra bil var en Passat GTS från 2015. Den hade trapetsformade, kromade låtsasändrör som standard trots att den inte hade R-Linepaket och var inte ett tillval. Jag tyckte det var fånigt och hade valt bort det om det hade gått. De verkliga utblåset satt gömda innanför och inte synligt som på GT.
Arteon GTS R-Line som jag har nu har samma lösning med låtsasutblås.

Marcus
2018-08-25, 16:03
Ja, GTS, GTE och Alltrack har det som standard. Jag avhandlade endast R-Line... ;) Hur det är med GT TSI 220 kommer jag inte ihåg, udda bil.