handdator

Visa fullständig version : Bara förardörren öppnar med fjärren



forza
2018-08-16, 13:20
Jag har nyligen köpt en 2015 Passat Alltrack. Igår var första gången vi provade nyckel nummer två. Vi har bara använt den ena fram tills nu. Dock så låser den nyckeln inte upp passagerardörrarna, bara förardörren. Om jag trycker 2 gånger på fjärren så öppnas alla dörrar. Är detta någon inställning som jag kan ändra, eller är det något fel? Jag vill att alla dörrar öppnar med en knapptryckning. (bilen har keyless-funktion om det påverkar)

Bopper
2018-08-16, 13:45
Vet inte hur det var 2015, men man kan väl koppla vissa inställningar till nyckeln, så att olika förare får olika inställningar. T.ex. hur man ska låsa upp dörrarna.
Nån som har mer erfarenhet av 2015 års modell kan säkert komplettera med mer info.

henrik_k
2018-08-16, 16:25
Vet inte hur det var 2015, men man kan väl koppla vissa inställningar till nyckeln, så att olika förare får olika inställningar. T.ex. hur man ska låsa upp dörrarna.
Nån som har mer erfarenhet av 2015 års modell kan säkert komplettera med mer info.

Det är en inställning in infotainment hur bilen ska bete sig vid upplåsning. standard är att enbart låsa upp förardörren vill jag minnas.
ligger under car->settings-> ?? någonstans i den listan.

forza
2018-08-16, 16:50
Det är en inställning in infotainment hur bilen ska bete sig vid upplåsning. standard är att enbart låsa upp förardörren vill jag minnas.
ligger under car->settings-> ?? någonstans i den listan.

Ok, tack! Jag ska kolla närmre på det!