handdator

Visa fullständig version : Automatisk aktivering av parkeringssensorer fram på Passat Alltrack -2014?



Örnie
2018-08-14, 23:15
Är det någon som vet om det går att få parkeringssensorerna fram att aktiveras automatisk vid körning framåt (men att de stängs av vid 20km/h). Har haft Volvo, jeep samt mercedes och där aktiveras p-sensorerna automatisk vid körning framåt. Men på min passat alltrack 2014 så blir det inte så om jag inte lägger i R (så att systemet aktiveras) först innan D. Men om jag sedan ska parkera bilen (utan att backa) så måste jag aktivera systemet via knappen. Väldigt irriterande tycker jag (möjligtvis ett i-landsproblem men ändå).

NissePisse
2018-08-14, 23:39
Är det någon som vet om det går att få parkeringssensorerna fram att aktiveras automatisk vid körning framåt (men att de stängs av vid 20km/h). Har haft Volvo, jeep samt mercedes och där aktiveras p-sensorerna automatisk vid körning framåt. Men på min passat alltrack 2014 så blir det inte så om jag inte lägger i R (så att systemet aktiveras) först innan D. Men om jag sedan ska parkera bilen (utan att backa) så måste jag aktivera systemet via knappen. Väldigt irriterande tycker jag (möjligtvis ett i-landsproblem men ändå).

Jag behöver inte backa för att aktivera dom. Passat B8.
Är detta en inställningsgrej?

MacAllan
2018-08-14, 23:44
Är det någon som vet om det går att få parkeringssensorerna fram att aktiveras automatisk vid körning framåt (men att de stängs av vid 20km/h). Har haft Volvo, jeep samt mercedes och där aktiveras p-sensorerna automatisk vid körning framåt. Men på min passat alltrack 2014 så blir det inte så om jag inte lägger i R (så att systemet aktiveras) först innan D. Men om jag sedan ska parkera bilen (utan att backa) så måste jag aktivera systemet via knappen. Väldigt irriterande tycker jag (möjligtvis ett i-landsproblem men ändå).
Behöver inte aktivera mina heller, Tiguan II, dom funkar som dom skall även om jag bara kör framåt innan jag parkerar.

Pelk
2018-08-15, 00:26
På 3C/B7 (2005-2015) så måste man aktivera själv med knappen.

På B8 (2015-) så sköter den det själv. Går att deaktivera i bilens meny.

Stor sannolikhet att det är samma med Tiguan I & II

__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

vfr
2018-08-15, 12:06
Som alltid, skriv vilken modell och vilket år det gäller. Ibland är funktioner lika mellan modeller men ibland skiljer det. Och ofta skiljer det mellan årsmodeller.

Pelk
2018-08-15, 14:13
Som alltid, skriv vilken modell och vilket år det gäller.

Står Passat Alltrack -2014 i första posten [emoji6]

__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

vfr
2018-08-15, 15:54
Det har du helt rätt i. Det var så inbakat i texten att jag inte såg det. Men det är faktiskt bra att skriva det i rubriken också. Då är det lätt för läsarna att avgöra om det kan vara något intressant eller inte utan att öppna varje tråd. Sådant som inte är egen bilmodell kanske man struntar i helt.