handdator

Visa fullständig version : T-Roc & Barnvagn



Zidden
2018-07-13, 09:53
Hej alla forums vänner och VW ägare.

Håller på och ska välja ny bil till familjen och har fastnat för T-Roc, vet att detta är en mindre SUV men tycker den är så satans snygg!

Min simpla fråga är helt enkelt om det finns någon möjlighet att få plats med en barnvagn i bagaget på den? enligt säljaren så är det ju inga problem men det är det ju aldrig med säljare.
Hoppas att någon som kör runt i en T-Roc därute kan hjälpa mig att få klarhet i frågan.

P.s. Får tillökning i familjen först om 6 månader och har ännu inte köpt någon egen barnvagn att prova med.

/Magnus

Danne213
2018-07-13, 10:09
Alla dessa kompaktsuvar har hopplösa bagageutrymmen T-roc Tiguan osv.
Innan vi köpte passaten så tittade vi på tiguan, allt var fint tills man öppnade bagaget:rolleyes: Barnvagnen går ju in, men det är sällan det bara är en barnvagn som ska med.

Det börjar med en barnvagn och skötväska, sen blir det mer och mer och mer som ska in:)

Marcus
2018-07-13, 10:25
Har ingen praktisk erfarenhet men eftersom barnvagnar går in i en Golf så borde det ju även fungera i T-Roc, vilket i princip är en Golf. Sen kan man även underlätta för sig genom att köpa en smart barnvagn... Jag har själv haft en dubbelvagn som tar mindre plats än flera enkelvagnar... Bugaboo Donkey 2 Duo.

10141

Pelk
2018-07-14, 00:11
Beror på vad du tänkt dig för barnvagn.
En klassisk Emmaljunga får du troligen inte ens in med spett och slägga.

Du får nog testa hos en återfösäljare, vet att flera (förvisso har jag nog bara sett det hos Audi, när jag tänker efter) har barnvagnar att testa med hos sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Marcus
2018-07-14, 00:24
Jag äger en Audi A3 Sportback, i den får jag nog in alla möjliga barnvagnar :) Är de sk kompakt-SUV:arna så mycket sämre? :)

oskee
2018-07-15, 22:26
Om ni brukar åka på bilsemester med packning så kommer det bli trångt då plats för packning kommer att saknas. Men det kan lösas med en takbox om det skulle behövas vid enstaka tillfällen.

En annan sak att tänka på är att de bakåtvända stolarna som man ska använda när barnet växt ur babyskyddet tar en hel del plats. Så om ni är flera som ska åka i bilen så är det bra att testmontera en sådan. Det brukar finnas att testa med hos vissa bilfirmor då de även säljer dessa.

Zidden
2018-07-29, 00:19
Hej alla,

Efter en del provkörande och bökande med vagnar så fick vi tyvärr ge upp T-Rocen, det blev en Tiguan istället, inte mycket större men nog för att vinna kampen.

Tycker fortfarande att T-Roc är fasligt fräck men Tiguanen gick allt att få rätt snygg också, tack för all input härifrån i frågan.

/Magnus

Pelk
2018-07-29, 00:30
Tycker fortfarande att T-Roc är fasligt fräck men Tiguanen gick allt att få rätt snygg också, tack för all input härifrån i frågan.

T-Roc är både snygg och riktigt rolig att köra. Längtar tills vintern så man kan testa den fullt ut.

Men Tiguan är en mycket fin bil, lutar åt en sådan när det är dags att byta ut Passaten. Så med tanke på din beskrivning/fråga, tror jag du gjort rätt val.


__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat från min iPhone med Tapatalk