handdator

Visa fullständig version : Andra bilar på gti klubbens träffar?



Longen
2007-09-25, 23:12
Jag såg på en film från Kinnekulle den 23 sep. Och till min förvåning såg jag både bmw bilar och mazda bilar fara runt ringen.

Jag är säker på att jag såg i ett inlägg att endast vw bilar fick vara på banan. Och opel då förstås.

Så nu till frågan. Hur ligger det till igentligen. Får man eller får man inte köra med ett annat märke på träffarna.

J.L
2007-09-25, 23:18
Jag såg på en film från Kinnekulle den 23 sep. Och till min förvåning såg jag både bmw bilar och mazda bilar fara runt ringen.

Jag är säker på att jag såg i ett inlägg att endast vw bilar fick vara på banan. Och opel då förstås.

Så nu till frågan. Hur ligger det till igentligen. Får man eller får man inte köra med ett annat märke på träffarna.


alla får köra =)



300:- för medlemmar i osc eller gti-klubben

500:- för icke medlemmar

+ 50:- för endagslicens om man inte har racinglicens då =)


edit: det kanske var min film du såg =)

Lillen
2007-09-25, 23:19
Nu var det ju Opelklubben som var arrangör.
Alla klubbar har ju egna regler och får ju även bjuda in.
Detta medför att vid denna sista träff för året kanske det kan tänkas komma för få för att det skall gå ihop och då bjuds det in även andra än VW eller Opel!?
Dock är fallet så att är du medlem så skall du åka VW , men det är ju lite luddigt med det där.

Vet att med TPC = Volvoklubben får man åka annat bara man är medlem i klubben.
Hos oss skall det dock vara märkestroget och regelmässigt.

Dock tycker JAG att blandat är av godo och det blir ofta roliga träffar!

Lillen
2007-09-25, 23:20
alla får köra =)

Jasså????
Så var det inte sagt förut men.........

J.L
2007-09-25, 23:20
hmm... som lillen sa kanske det bara är när osc håller i träffen...

läste den infon jag skrev på inbjudan för söndagens körning iaf =)

Lillen
2007-09-25, 23:25
hmm... som lillen sa kanske det bara är när osc håller i träffen...
läste den infon jag skrev på inbjudan för söndagens körning iaf =)

Haha ja nån som vet mer får väl svara =)
Men på Sturup var Miataklubben och Skodaklubben inbjudna.
Så visst går det med andra märken med om det bjuds!

Men även några platser till Rejsa.nu har det bjudits ibland.
Och från rejsa brukar det ju komma blandade bilmärken.

Vad som ligger bakom nu denna träff vet ja inte men nån anna kanske vet?

GTI-nissen
2007-09-26, 07:37
Normalt sett är det bara VW (och Opel) som gäller, men som redan sagts, ibland bjuds även andra in.

Junfors
2007-09-26, 14:49
Denna träff var det bara VW och Opel som var inbjudna men sen tilläts en hel del bilar ytterligare pga vi måste täcka den stora kostnaden det är med banhyra. Dom övriga som kom fick dock anmäla sig i förväg för att vi ska ha koll på att det är likvärdiga bilar våra egna som dyker upp.

Longen
2007-09-26, 17:09
Vad är då likvärdiga bilar?

Kan man "ansöka" om att få köra med ett annat märke, om tex min vw bil inte är iordning för tillfället?

Junfors
2007-09-26, 18:13
Vad är då likvärdiga bilar?

Då vi bedriver körträning på våra banträffar vill vi ha likvärdiga bilar prestanda mässigt och körmässigt. Detta för att vi bilar som går extremt mycket fortare eller långsamare(inte så troligt då alla vattenkylda vw platsar på våra träffar) än våra medlemmars bilar under körningen.. Inte heller vill vi ha några drifting bilart osv.

Allt detta bestäms för varje träff beroende på intresse från medlemmar mm. Man kan alltså inte ansöka eller nåt utan den dagen det är dags för bankörning får man förhöra sig med träffansvarig om man kan få lov att komma med annat märke än vw.

Longen
2007-09-26, 18:55
Oki doki.

Då är det alltså bara att åka till träffen och hålla tummarna hårt att man får köra.

Borbos
2007-09-26, 22:08
Eller som Per säger , ring eller maila och fråga träffansvarig innan träffen.

Barbapappa
2007-09-26, 22:29
Vet att med TPC = Volvoklubben får man åka annat bara man är medlem i klubben.Nej inte riktigt, du behöver inte vara medlem, du kan ju betala ett lite högre pris istället per gång. ;-) Förr på deras träffar så hade dom låt säga en avgift på 4-500:-/träff för en som inte var medlem, och blev du medlem på träffen (kostade 300:-/år eller nåt och sen fick man köra gratis på resterande träffar) så fick man köra 'gratis' på träffen som man betalade för att köra på. När det kom kanske fler än 50 bilar en dag för att köra på kullen som förra sommaren med en träffdag med kanonväder så blir det ju lite klirr i kassan. ;-) Har inte riktigt forskat i hur det ligger till med den saken i år på deras träffar.

Själv tycker jag att det är superbra med lite blandning på träffarna med olika bilmärken. Och denna gången nu i helgen när det var körning på Kullen så var det ju inte så många olika märken representerade ändå... Två Miator, fyra beemers, en Skoda & en Alfa vad jag kan minnas. Däremot så tyckte jag att det var väldigt bra uppslutning från gti & osc's håll, vet inte hur många det var men många kändes det som.

TPC har ju förresten träff i helgen på Gelleråsen, 60st anmälda utomstående bilar (alltså andra märken än Volvo), man fick boka upp sig på en tråd på rejsa om man var sugen på att köra så att dom får se lite hur intresset är, återstår hur många det är som väl kommer nu i helgen. ;-)

Lillen
2007-09-27, 01:28
Ahh ok.
Men något åt det hållet iaf.

Själv hade ja tänkt åka på Gelleråsen.
Men vet inte om det hinns med dock.

Struve
2007-10-09, 18:26
Som Junfors skrev, oftast räcker inte den egna klubbens medlemmar till för att täcka kostnader mm, ibland kan det bli så tunnt med bilar att en träff blir t o m tråkig.
Nu var det OSC som arrade Kinnekulle iår med stöd av Er i GTI Klubben och som vanligt tycker jag att samarbetet fungerade bra.
Det blir oftast så att det är närmaste sörjande som kommer på träffarna som gillar att köra hårt med sina bilar, sedan är dom man bjuder in extra kända av oss sedan tidigare och dom vet om att dom får betala en högre köravgift än arrangerande klubb/ar.

Nu var det liiite olyckligt på Kullen att det var så många licensare som körde i förhållande till PR-licensare, det brukar vara jämnlikt eller t o m övervägande till PR-licenser.

Men alla är välkommna och bedömning görs av den arrangerande klubbens träffansvarige/tävlingsledare från fall till fall.