handdator

Visa fullständig version : Vart hittar jag Grand prix emblemet?



fear50
2018-06-29, 02:57
Jag har en passat 2013 B7 och ett Grand prix emblem är borta på en sida på skärmen. jag har försökt hitta sådant men Bilmetro kan inte få tag i ett sånt. Nån här som vet vart och hur man kan få tag på ett sådant?

candyweiss
2018-06-29, 10:22
Jag har en passat 2013 B7 och ett Grand prix emblem är borta på en sida på skärmen. jag har försökt hitta sådant men Bilmetro kan inte få tag i ett sånt. Nån här som vet vart och hur man kan få tag på ett sådant?
Mitt förslag är att ta bort alla emblem istället, bilen blir mycket "renare" och snyggare.

fear50
2018-06-29, 11:31
Mitt förslag är att ta bort alla emblem istället, bilen blir mycket "renare" och snyggare.

Hej jo så kan man göra oxå men nu var det inte det jag frågade om nu i tråden ;) Men tack ändå för tipset

candyweiss
2018-06-29, 11:42
Hej jo så kan man göra oxå men nu var det inte det jag frågade om nu i tråden ;) Men tack ändå för tipset
VAG borde kunna hjälpa dig. Tänk vid ett försäkringsärende och man ska återställa bilen med emblem på tex ena sidan.
Kontakta Kundservice eller lägg in frågan på deras Facebooksida med bild på emblemet. https://www.volkswagen.se/sv/kontakta-oss.html

fear50
2018-06-29, 18:20
VAG borde kunna hjälpa dig. Tänk vid ett försäkringsärende och man ska återställa bilen med emblem på tex ena sidan.
Kontakta Kundservice eller lägg in frågan på deras Facebooksida med bild på emblemet. https://www.volkswagen.se/sv/kontakta-oss.html

Det är Bilmetro jag pratat med på deras reservdels avdelning alltså återförsäljaren för VAG eller är det skillnad?

BjornL
2018-06-29, 23:48
Den här typen av dekaler kommer inte från VW. Troligen har VGS köpt ett antal från något svenskt tryckeri = är de slut så är de slut. När jag jobbade med motorcyklar så hade vi en liten firma som kunde återskapa/kopiera utgångna dekaler. Det förutsatte ju dock att det fanns någon slags mall....

Marcus
2018-07-09, 14:15
Precis, detta är ett hittepå kampanjdekal från svenska VW, ingen officiell VW specifikation eller reservdel. Ta bort istället och bespara dig problem :)