handdator

Visa fullständig version : Volymproblem på telefon, Alltrack-18



Rsunnerstad
2018-06-20, 22:11
Som nybliven VW åkare har jag ett litet bekymmer, Kör en passat Alltrack-18 och varje gång jag har telefonen i bilen så är ringvolymen så galet hög att jag troligen är döv inom kort. Detta gäller både via BT eller via org.kabel. Jag har minsta möjliga volym på telefonen. ( Iphone6S ) Jag har spenderat någon timme på att leta i menyerna och i instr.boken men hittar ingen inställning. Finns det någon vänlig själ som kan guida mig hur jag sänker volymen och kanske ändrar signalen..
// Rickard

Pelk
2018-06-20, 22:26
När det ringer, vrider du på volymratten på stereon.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rsunnerstad
2018-06-20, 23:45
Ojdå, nu känner jag mig blond..Men ringsignal går inte att ändra?

Pelk
2018-06-20, 23:51
Ojdå, nu känner jag mig blond..Men ringsignal går inte att ändra?

Jag får samma ringsignal i bilen som jag har i telefonen (iPhone).


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Meken520
2018-06-26, 16:14
Jag har samma problem i min alltrack -16.
Har en iphone 6S och får koppla bort den när familjen är med. Det är maxvolym på ringsignal, trots att jag har låg på telefonen.
Irriterande som f-n!

Pelk
2018-06-26, 18:44
Det är maxvolym på ringsignal, trots att jag har låg på telefonen.

Har du testat att vrida ner med hjälp av volymvredet på stereon, medans ringsignalen klingar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Meken520
2018-07-02, 00:07
Ja, men sen måste jag vrida upp för att få bra ljud på den som pratar. Nästa gång det ringer så är det högt på ringsignalen igen...

Pelk
2018-07-02, 01:34
Så kanske det är, inget jag tänkt på.
Då både ringsignal och talvolym funkar bra för mig. Att de egentligen ”är samma”, har gått mig förbi.

Själva telefonluren påverkar inte ”handsfree profilen” när det gäller styrka på signal eller talvolym.


Skickat från min iPhone med Tapatalk