handdator

Visa fullständig version : Köpråd mk5 R32



Carlsson
2018-05-24, 19:10
Tjenixen!

Då vart golf r kombin såld för finansiering av husköp.
Har alltid varit sugen på en r32:a och passar bra nu tänkte jag. Letar efter en 4-dörrars med manuell låda.(tanten ska övningsköra också, om jag vågar låta henne göra det) 😁

Finns det nåt speciellt att kika efter och finns det något must have? Säg inte DSG 🙂

Jag har sökt men det är så gamla inlägg.

callawayx
2018-05-25, 17:03
Tjenixen!

Jag har kört en R32 2007-2017manuell och min erfarenhet är att rost på karossen, alla lackade delar är värt att kolla.Tändspolar om dom inte redan är bytta,jag hade bytt alla sex inom två år.

Saknar den redan, kör en 2017 R nu men ljudet i R32an och den lite råare känslan.......

Roger

Carlsson
2018-05-28, 09:53
Tjenixen!

Jag har kört en R32 2007-2017manuell och min erfarenhet är att rost på karossen, alla lackade delar är värt att kolla.Tändspolar om dom inte redan är bytta,jag hade bytt alla sex inom två år.

Saknar den redan, kör en 2017 R nu men ljudet i R32an och den lite råare känslan.......

Roger

Tack för info. Gäller bara att man hittar en i bra skick och inte för många mil. DSG eller manuell spelar nog ingen roll ändå.

Carlsson
2018-06-08, 14:32
F*n va segt det är att vara utan bil och inte kommer det upp nån intressant mk5 r32 heller. Om någon här känner nån som funderar på att sälja sin r32:a, hojta till.

Carlsson
2018-06-27, 14:15
Ej fullservad på auktoriserad verkstad. Bara att glömma direkt?

henca
2018-06-27, 21:23
Ej fullservad på auktoriserad verkstad. Bara att glömma direkt?

Bara det finns dokumenterat att service har skett och inom lämpliga intervall så måste det inte vara negativt att servicen gjorts någon annanstans än auktoriserad verkstad. Om en pedant har ägt bilen och själv skött alla oljebyten och andra reparationer och sparat kvittona i en pärm kan man nog räkna med att bilen är minst lika välskött som en bil där en auktoriserad verkstad någon gång ungefär vartannat år häller i long-life-olja.

m v h Henrik

Carlsson
2018-06-27, 21:37
Bara det finns dokumenterat att service har skett och inom lämpliga intervall så måste det inte vara negativt att servicen gjorts någon annanstans än auktoriserad verkstad. Om en pedant har ägt bilen och själv skött alla oljebyten och andra reparationer och sparat kvittona i en pärm kan man nog räkna med att bilen är minst lika välskött som en bil där en auktoriserad verkstad någon gång ungefär vartannat år häller i long-life-olja.

m v h Henrik

Ja det har du ju rätt i. :)

vw123
2018-06-28, 19:15
Tjenixen!

Jag har kört en R32 2007-2017manuell och min erfarenhet är att rost på karossen, alla lackade delar är värt att kolla.Tändspolar om dom inte redan är bytta,jag hade bytt alla sex inom två år.

Saknar den redan, kör en 2017 R nu men ljudet i R32an och den lite råare känslan.......

Roger

Är det en manuell R? Hur upplever du motorresponsen jämfört med en R32?

Hmm inte helt lätt att skiljas från en R32 med andra ord, uppskattar känslan i en R32 så det är bara att behålla ;)

Carlsson
2018-06-29, 16:58
Är det en manuell R? Hur upplever du motorresponsen jämfört med en R32?

Hmm inte helt lätt att skiljas från en R32 med andra ord, uppskattar känslan i en R32 så det är bara att behålla ;)

Nej, sälj den till mig ☺️