handdator

Visa fullständig version : Larm Caddy-14



Jaboka
2018-04-29, 11:19
Har precis köpt en Caddy 2014 och har en liten fundering.
Hur vet man om det är larm i den?

När den är låst så blinkar en röd lampa i förardörren där ”dörr knappen” brukar sitta.

Om det är larm, är då även skåpet larmat? :confused:

//J

Pelk
2018-04-29, 16:32
När den är låst så blinkar en röd lampa i förardörren

Röda lampan har alla, även de som saknar larm


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Blåbäret
2018-04-29, 16:45
Jag tror att blinkmönstret skiljer sig på om bilen har larm eller inte när man låser bilen, och det borde stå i instruktionsboken exakt hur det ska blinka.

Annars så är det bara att pröva. Lås bilen med fjärrkontrollen, vänta någon minut och lås upp bilen med nyckeln direkt i dörren. Då ska larmet tjuta. Eller så kan du pröva att veva ned en ruta, låsa bilen med fjärrkontrollen, vänta någon minut och stoppa in handen och vifta genom den öppna rutan. Då ska coupésensorn göra att larmet går.

Pelk
2018-04-29, 18:47
vänta någon minut och stoppa in handen och vifta genom den öppna rutan. Då ska coupésensorn göra att larmet går.
Reagerar inte den på ljud, typ glaskross och inte rörelser?

Skickat från min iPad med Tapatalk

Blåbäret
2018-04-29, 19:07
Reagerar inte den på ljud, typ glaskross och inte rörelser?

Skickat från min iPad med Tapatalk

Jag tror det är rörelse den reagerar på. Men om det är ljudet, skramla med en nyckelknippa inuti bilen. :)

Edit: Det kanske är ljudet trots allt. Min dåvarande Octavia RS falsklarmade när jag hade några mynt liggande i askkoppen, men den reagerade aldrig på mynten som låg i förvaringsfacket vid förarens vänstra knä.

Megapolaren
2018-04-29, 21:21
Originallarm är inte märkta på nått särskilt sätt, man får helt enkelt prova om den larmar som beskrivits i tråden.

Om man har larm ska det dock normalt finnas en liten knapp nere till vänster om förarstolen - på b-stolpen - för att stänga av kupéövervakningen. Originallarm är enligt min erfarenhet rätt ovanliga.

Pelk
2018-04-29, 22:20
Du kan knappa in ditt reg.nr på http://old.volkswagentillbehor.se , där kan du se vad som fanns installerat som original.

Du måste dock ha Internet Explorer 11 med Microsofts plugin ”Silverlight” för att sidan skall fungera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jaboka
2018-05-01, 20:48
Ok, tackar för alla tips :)
Nu ska här bankas å låsas hehe.

candyweiss
2018-05-01, 21:56
Ok, tackar för alla tips :)
Nu ska här bankas å låsas hehe.
Annars gör du som i inlägg nr 7, så får du svaret direkt :)

Jaboka
2018-05-04, 13:30
Ok, inget larm fanns.

Så det får bli tredjepart, är det Defa som gäller effer finns det andr lika eller bättre (Ebay, Ali m.fl)?

//J