handdator

Visa fullständig version : Mirrorlink, eftermontera i en Polo åm 2015



Popeye
2018-04-18, 03:34
Hej,
Jag har en Polo från 2015. Funderar på om det skulle gå att efterinstallera Mirrorlink i bilen. Någon som vet, har erfarenhet?

Tackar på förhand för kunskapsdelning!

candyweiss
2018-04-18, 08:22
Hej,
Jag har en Polo från 2015. Funderar på om det skulle gå att efterinstallera Mirrorlink i bilen. Någon som vet, har erfarenhet?

Tackar på förhand för kunskapsdelning!
I stort sett samma fråga fast till Passat http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?24445-Snart-%E4gare-till-Passat-B8-15-eftermontera-appconnect&highlight=Mirrorlink

BjornL
2018-04-18, 13:42
Hej,
Jag har en Polo från 2015. Funderar på om det skulle gå att efterinstallera Mirrorlink i bilen. Någon som vet, har erfarenhet?

Tackar på förhand för kunskapsdelning!Kan gå om du har en Composition eller Discovery Media.

Popeye
2018-04-18, 13:52
Kan gå om du har en Composition eller Discovery Media.

Ja, det sitter en composition skärm i bilen. Har du mer information Björn? Tacksam för alla tips.

BjornL
2018-04-18, 15:16
Ja, det sitter en composition skärm i bilen. Har du mer information Björn? Tacksam för alla tips.Det beror bl.a. på PR-koder. Ring din verkstad och uppge regnummer så skall de kunna få fram vad du behöver.

Popeye
2018-04-18, 16:35
Det beror bl.a. på PR-koder. Ring din verkstad och uppge regnummer så skall de kunna få fram vad du behöver.

Ok. Har skrivit till VW på FB. Få se om de svarar. Det jag är intresserad av är att få upp google maps på skärmen. Hoppas det finns en lösning för rimliga pengar. Jag antar att VW:s system medger trådlös överföring med BT. Eller måste man koppla med sladd?

SSo
2018-04-18, 19:02
Jag är ju den som frågade för en 2015 Passat i länkade tråden.
Var in till min lokala vw-verkstad som hittade prisuppgift på 2000-3000 (kommer inte ihåg exakt) plus trolig uppgradering som skulle kosta nästan 2000 till, då tyckte inte jag det var intressant längre..
Som jag fattat det måste du ha Mirrorlink som val under menu för att kunna få igång det, jag får en ruta att kontakta åf för aktivering.
Mirrorlink kräver usbkabel, fungerar inte trådlöst.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

rixpucko
2018-04-19, 07:30
Ok. Har skrivit till VW på FB. Få se om de svarar. Det jag är intresserad av är att få upp google maps på skärmen. Hoppas det finns en lösning för rimliga pengar. Jag antar att VW:s system medger trådlös överföring med BT. Eller måste man koppla med sladd?


På de bilarna jag provat (passat, golf) så behöver du ha internet i bilen, antingen ha en 4g dongel i USB eller dela internet ifrån din telefon för att få access till google kartorna.

candyweiss
2018-04-19, 08:21
På de bilarna jag provat (passat, golf) så behöver du ha internet i bilen, antingen ha en 4g dongel i USB eller dela internet ifrån din telefon för att få access till google kartorna.
Internet har man ju i mobilen som man kopplar med usb för att få över Google Maps till skärmen.

Marcus
2018-04-19, 13:48
Tänker du inte på navigationssystemen nu?

Popeye
2018-04-19, 13:59
Tänker du inte på navigationssystemen nu?

Jag skulle vilja kunna spegla mobilen i composite-skärmen, däribland google maps som jag brukar använda som navigeringshjälp ibland.

Fick svar från VW att min bil inte är MirrorLink-kompatibel så jag får nog ge upp detta. Tänkte att det kanske gick att efterinstallera. Skärmen är ju samma som senare årsmodeller som har ML.

Google maps har man ju i mobilen, så någon 4G dongle behöver jag inte.

Marcus
2018-04-19, 14:29
Jag har aldrig använt varken MirrorLink eller Android Auto, endast CarPlay. Men - kan man verkligen använda Google Maps via MirrorLink?

rixpucko
2018-04-19, 15:54
Internet har man ju i mobilen som man kopplar med usb för att få över Google Maps till skärmen.

Sorry, tänkte helt fel. Tänkte Google Maps i Discover Pro.

MacAllan
2018-04-19, 17:49
Google Maps tror jag inte funkar med mirrorlink, det krävs Android Auto.