handdator

Visa fullständig version : Golf R Sportskombi från Elmia 2018



Volkswagen-Smista
2018-04-09, 13:07
Här kommer lite bilder från bilen vi lånade ut till klubben under Elmia.

Bilen är ett samarbete mellan: Volkswagen Smista, The Sign & Stertman motorsport.

För mer info om bilen:

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?24487-Golf-R-Sportskombi-Elmia-2018&p=241470#post241470 (http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?24487-Golf-R-Sportskombi-Elmia-2018&p=241470#post241470)

J.L
2018-04-09, 16:20
Riktigt schysst av VW Smista, snygg blev den också!

Haugeman
2018-04-09, 21:07
Måste säga att stertman nailade det med milltek systemet, som för övrigt är custombyggt på bilen då milltek inte hade nått färdigt till 7.5 R kombin.

Som jag förstog det på särås så beställde han hem delar från 4 olika system för att ha att bygga på och det består bl.a av oktavia rs bakre resonator och seat leon cupra slutrör, golf r sv främmre rör.

Den låter helt grymt det lilla jag hann köra den mellan mässa och transport. Var liite kämpigt att lämna ifrån sig nycklarna [emoji6][emoji106]

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Särås
2018-04-10, 08:22
De blev lite panik med detta och glad att VW Smitta lätt oss vara delaktiga i detta projekt.
Målet var att Milltek Sport skulle släppa ett system och leverera det 1-2 veckor innan mässan, nu blev det förseningar på Milltek sport fabriken, vilket gjorde att vi beställde hem delar till typ alla MQB kombi syskon (Octavia RS, Leon Cupra ST 4x4, Golf R SC mk7 (pre-facelift) och ett gäng olika utblås ändå lyckades vi inte göra utblåset perfekt, serie produktionen kommer ha 4x100mm GT utblås inte 4x80mm GT utblås).

Lite bilder på vad vi gjorde:
99519952995399549955

mangewide
2018-04-11, 06:49
;) Vilket pussel?!....

Men blev ju grymt bra! :)

Mattias
2018-04-11, 21:35
Även jag fick nöjet å höra den fina motorsången, mycket lyckat!
Tack för lånet utav bilen, den var omtyckt av många besökare på mässan:)

BjornL
2018-04-11, 21:49
Gillar verkligen Milltekslutrören.

Blir dock fundersam, är det verkligen skillnad på Millteks kompletta system för den här (7,5) och den förra (7)? Såvitt jag vet skiljer sig sista dämparna eftersom 7,5 har "riktigt kopplade" slutrör på ett originalsystem, men mellanrör och främre rör ska vara samma.

Särås
2018-04-12, 17:56
Gillar verkligen Milltekslutrören.

Blir dock fundersam, är det verkligen skillnad på Millteks kompletta system för den här (7,5) och den förra (7)? Såvitt jag vet skiljer sig sista dämparna eftersom 7,5 har "riktigt kopplade" slutrör på ett originalsystem, men mellanrör och främre rör ska vara samma.

Facelift systemet behöver vara längre än pre-facelift.
Lovar att vi testade det och Octavian har längre burkar än Pre-Facelift.
Så det hamnade bättre i längd än Golf R SC gen 1.
Vi testade Seat Leon Cupra ST 4wd systemet oxå men Golf hade annan upphängning och reservhjulsbalja så det gick inte alls...

Så var inte helt enkelt att lösa denna, vi trodde de skulle vara 2 timmars jobb blev många timmars jobb och svetsa och greja! :-/

Volkswagen-Smista
2018-04-13, 07:56
Men vilket resultat det blev! ;)

För alla er som är nyfikna, så står bilen i vårt showroom och där kan systemet ses "Live" :D

BjornL
2018-04-13, 08:59
Facelift systemet behöver vara längre än pre-facelift.
Lovar att vi testade det och Octavian har längre burkar än Pre-Facelift.
Så det hamnade bättre i längd än Golf R SC gen 1.
Vi testade Seat Leon Cupra ST 4wd systemet oxå men Golf hade annan upphängning och reservhjulsbalja så det gick inte alls...

Så var inte helt enkelt att lösa denna, vi trodde de skulle vara 2 timmars jobb blev många timmars jobb och svetsa och greja! :-/Det var intressant. Tack för info. Snyggt blev det iallafall

bmptsi
2018-04-14, 14:54
Nämen, jag hade tydligen inte behörighet att se bilderna? Haha

candyweiss
2018-04-14, 21:28
Nämen, jag hade tydligen inte behörighet att se bilderna? Haha
Inte jag heller, förstår inte varför :confused:

Haugeman
2018-04-16, 14:37
Nämen, jag hade tydligen inte behörighet att se bilderna? Haha


Inte jag heller, förstår inte varför :confused:

Konstigt. Denna ligger ju i öppen del dessutom. Vi kollar på det.

Prova att logga ut och in igen bara för att testa.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Da Squirrel
2018-04-17, 21:46
Konstigt. Denna ligger ju i öppen del dessutom. Vi kollar på det.

Prova att logga ut och in igen bara för att testa.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Jag kommer inte heller åt bilderna
Prövade att logga ut och in igen men ingen skillnad

gtiadmin
2018-04-17, 22:19
Förhoppningsvis så fungerar det nu med att se bilder som "Registrerad användare".

Peter C

Volkswagen-Smista
2018-04-18, 16:52
Då var bilen såld och står nu och väntar på sin nya lyckliga ägare i vår leveranshall :)

Haugeman
2018-04-18, 16:55
Då var bilen såld och står nu och väntar på sin nya lyckliga ägare i vår leveranshall :)Gratulerar till den lyckliga ägaren. Kan säga jag funderade länge på om inte jag behövde en ny vardagsbil [emoji6]

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Haugeman
2018-04-18, 16:56
Gratulerar till den lyckliga ägaren. Kan säga jag funderade länge på om inte jag behövde en ny vardagsbil [emoji6]

Skickat från min FRD-L09 via TapatalkHoppas ni påminner kunden om gratis medlemskap i klubben vid nybilsköp [emoji41]

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Volkswagen-Smista
2018-04-18, 16:57
Hoppas ni påminner kunden om gratis medlemskap i klubben vid nybilsköp [emoji41]

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Det kan du vara 100% säker på! :o

Peter-C
2018-04-18, 19:01
Det kan du vara 100% säker på! :o

Det tackar vi särskilt för!!

Peter C

Das Auto
2020-03-25, 12:32
Hej VW-entusiaster!
Hittade denna tråd av en slump när jag letade information om min bil, därav skriver jag detta inlägg i denna gamla tråd.

Det är alltså jag som köpte denna bil av VW Smista i slutet av april 2018 och har nu avverkat lite över 2000 mil sedan dess och kan inte vara annat än nöjd med bilen.

Ljudet i bilen är fantastiskt bra för att vara en fyrcylindrig motor.

Det enda jag känt behov att ändra på bilen under min ägo är att avfoliera då jag föredrar lite mer diskreta bilar ;)

Detta är min fjärde Golf i ordningen och min första bil var en 2-dörrars -88 Gti 16v.
Övriga golfar jag ägt i kronologisk ordning var en tornado-röd Mk5 Gti som sedan ersattes av en United Grey Mk6 Golf R och nu slutligen denna Mk 7.5 R kombi.
Givetvis har jag haft andra bilar än golfar emellan men det är ändå något särskilt med just snabba golfar som gr att jag återkommer med jämna mellanrum.

Nu är tiden dock kommen för att även denna bil ska få lämna min ägo så jag tänkte ge er entusiaster en liten heads up att den nu är tillgänglig till försäljning.

Bilen kommer ut på blocket och andra sajter till helgen.
Hör gärna av er om ni vill ha lite mer information om bilen utöver det som framgår i denna tråd :)

Vi får se hur lång tid det tar innan en ny Golf hamnar på uppfarten igen ;)

Vänliga hälsningar

AndySwede
2020-03-25, 20:28
Den var ju lite speciell. Hade jag varit 25 och hade kepsen bak och fram hade den varit ascool :cool:

mangewide
2020-03-25, 21:36
Den var ju lite speciell. Hade jag varit 25 och hade kepsen bak och fram hade den varit ascool :cool:

Vad är speciellt??, den är ju avfolierad ;).

Grym bil!, men du måste lägga ut pris! ;)

Peter-C
2020-03-25, 22:09
@DasAuto - Trevlig bil! Du får lägga upp en annons i annonstorget. Vi vill inte ha bilannonser i vanliga forumet ;).

Vänligen Peter

http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=market

AndySwede
2020-03-25, 22:36
Vad är speciellt??, den är ju avfolierad ;).

Grym bil!, men du måste lägga ut pris! ;)
På vilken bild är den avfolierad?

Haugeman
2020-03-25, 22:44
På vilken bild är den avfolierad?Inga bilder, men han skriver det i sin post att han avfolierat den. [emoji4]

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

mangewide
2020-03-26, 06:43
På vilken bild är den avfolierad?

Bilderna är 2 år gamla ;).....

Men vi vill se en bild som det ser ut nu! :)

candyweiss
2020-03-26, 09:35
Bilderna är 2 år gamla ;).....

Men vi vill se en bild som det ser ut nu! :)
Här är den på tex Blocket https://www.blocket.se/annons/stockholm/volkswagen_golf_face_lift_variant_r_sportscom/89043397

Das Auto
2020-03-26, 09:41
God morgon!

Som tidigare påpekats är bilen i dagsläget inte folierad.
Den rök redan första veckan då det som sagt inte riktigt är min melodi att åka runt i skrikiga bilar :)


Jag ska även ändra mitt inlägg ovan så det det inte ser ut som en annons.


Nu står bilen hursomhelst nyrekondad och fin på Lagerstedts bil i Österhaninge i Stockholm som ni kan se i inlägget ovan :)

Den är fö. lackbehandlad med japanska Fusso Coat för er som är lite bilvårdsintresserade.


Vänliga hälsningar