handdator

Visa fullständig version : Bättringsfärg till GTI röda bromsok?!



mangewide
2018-04-09, 11:17
Japp dagens I-landsproblem!.:)

Den lösning har gjort att nån sten fastnat mellan ok och fälg och därav en repa!. Detta måste ju åtgärdas!! ;).

Nån som har förslag på värmetålig färg i rätt kulör! :

9934

:cool: Tershine! är :eek:

9935


https://youtu.be/gjn-Q0pbTts

cree
2018-04-09, 14:45
Jag råkade ut för detta förra vintern så denna vinter blev det 18" istället.
Tyvärr hittade jag ingen färg som matchade så la i lite av biltemas färg bara där avskrapet var. Det matchade inte men bättre än inget.

Haugeman
2018-04-09, 22:58
Är det inte samma röda som VW GTI röd LY3d, Tornado red?

Har ju den färgen på min men har aldrig reflekterat över om det skiljer mellan bilen och bromsoken.

om det är samma kan man ju få rätt färg på flera sätt. få nån att blanda eller köpa repfärg på VW. en VW förhandlare bör väl kunna svara på färgkoden ?

mangewide
2018-04-11, 06:46
Är det inte samma röda som VW GTI röd LY3d, Tornado red?

Har ju den färgen på min men har aldrig reflekterat över om det skiljer mellan bilen och bromsoken.

om det är samma kan man ju få rätt färg på flera sätt. få nån att blanda eller köpa repfärg på VW. en VW förhandlare bör väl kunna svara på färgkoden ?

Men vill man inte ha värmetålig färg? :). Ska se vad för dyrt VW kan trolla fram annars ;)

Haugeman
2018-04-11, 08:11
Men vill man inte ha värmetålig färg? :). Ska se vad för dyrt VW kan trolla fram annars ;)Tror inte det blir nått problem med värmen om det är yttersidan av oket. I så fall antingen foliatec bromsoksfärg eller mekonomens röda motorfärg/bromsoksfärg (kommer inte ihåg vad det var jag tog) på sprayburk kommer nog ganska nära färgtonen och bägge har funkat bra för mig med bankörning. Foliatec är en 2-comp och mekonomen en 1-comp.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk