handdator

Visa fullständig version : Nybliven lupo-ägare, lite frågor



jocke.lind
2007-05-08, 18:03
Hej
Har i helgen köpt en lupo 3L -00

Jättetrevlig bil.
Finns bilder här, http://www.garaget.org/mypage/?user=215

har några frågor:

1. Vad kostar dörrgångjärn? alltså den som knäpper och ser till att dörren kommer i olika öppningslägen.

2. Vad kostar det att få en kopia på sin nyckel?

3. Bakluckehandtagen har fått lacksläpp, är det bara o lossa innerplasten och sen skruva bort handtaget?

Måste igen säga att jag älskar bilen :P, billig o köra o äga.

vw_fantasten
2007-05-08, 21:36
hej..

gångjärnet kostar ca 300-400 hundra skulle ja tippa är inte på jobbet nu men ja kan kolla de nogare imorrn..

bakluckehandtaget sitter inne ifrån med tre skruvar.. kan kanske va så att du behöver få behöva slå ut låscylindern.. sitter en hästsko inne runt den o sen slår du utifrån o in.. brukar sätta en hylsa på cylinders som är lika stor o slå på...

nyckel kan du fixa på citylåset för 300kr ca.. kodad o klar..kostar de iallafall till golf 3 or om de har ngt med o gör med slipningen, är ju slippade inne på din o ute på golf 3 or

jocke.lind
2007-05-08, 21:40
hej..

gångjärnet kostar ca 300-400 hundra skulle ja tippa är inte på jobbet nu men ja kan kolla de nogare imorrn..

bakluckehandtaget sitter inne ifrån med tre skruvar.. kan kanske va så att du behöver få behöva slå ut låscylindern.. sitter en hästsko inne runt den o sen slår du utifrån o in.. brukar sätta en hylsa på cylinders som är lika stor o slå på...

nyckel kan du fixa på citylåset för 300kr ca.. kodad o klar..kostar de iallafall till golf 3 or om de har ngt med o gör med slipningen är ju slippade nycklar på din o ute på golf 3 or


okej, det var ju inte dyrt för gångjärn, kolla upp det om du tänker på det, vad de kostar o ev artnr. Har tagit bort dem helt nu så man slipper att det knäpper där man öppnar dörren

Till nycklen fick man en lapp med en nyckelkod, trodde bara det gick o beställa via Volkswagen

vw_fantasten
2007-05-08, 21:52
okej, det var ju inte dyrt för gångjärn, kolla upp det om du tänker på det, vad de kostar o ev artnr. Har tagit bort dem helt nu så man slipper att det knäpper där man öppnar dörren

Till nycklen fick man en lapp med en nyckelkod, trodde bara det gick o beställa via Volkswagen

de går men de är dyrare...

Barbapappa
2007-05-09, 00:37
Gångjärnen verkar vara en klassiker, min låter som en gammal ladugårdsdörr den också. Fick med en ny när jag köpte bilen men kommer aldrig till skott med att få den bytt när jag är nere i garaget. Lacken på handtaget på bakluckan verkar också ingå vid köp... ;-)

vw_fantasten
2007-05-09, 17:59
hej igen.. har idag kollat på de.. är de dörrstoppen du är ute efter? det verkar som att den sitter lös. inte inbakat i gångjärnet.. kolla de!
den kostar ca250kr om ja minns rätt

jocke.lind
2007-05-09, 19:31
hej igen.. har idag kollat på de.. är de dörrstoppen du är ute efter? det verkar som att den sitter lös. inte inbakat i gångjärnet.. kolla de!
den kostar ca250kr om ja minns rätt

ja dörrstopp..dem sitter för sig själva. ett gångjärn längst upp och längst ner..mellan är dörrstoppen. Kom inte på just då vad det hette´:(


250kr st , såna får det bli när man är istan nästa gång.

tack så mycket för svaren!

vw_fantasten
2007-05-09, 20:17
ja dörrstopp..dem sitter för sig själva. ett gångjärn längst upp och längst ner..mellan är dörrstoppen. Kom inte på just då vad det hette´:(


250kr st , såna får det bli när man är istan nästa gång.

tack så mycket för svaren!

var god.. ring in o beställ tror inte dom har på lager..
tel 186218 så kommer du direkt till en som heter linus nilsson som sitter i butiken..

jocke.lind
2007-05-09, 21:18
var god.. ring in o beställ tror inte dom har på lager..
tel 186218 så kommer du direkt till en som heter linus nilsson som sitter i butiken..


jaså en från trakten. känner igen dit nicknamn från Kristianstadsstreetracers ;P

tack för hjälpen!

vw_fantasten
2007-05-10, 17:55
jaså en från trakten. känner igen dit nicknamn från Kristianstadsstreetracers ;P

tack för hjälpen!



ja du ja köpte en dekal av dig för ett tag sen o den siiter på min blåda golf fyra.. den var på näsby i lördags väldigt bra race..blir bara bättre

R.Grönberg
2007-05-10, 20:40
Samme färg som jag hade på min ju=) den är riktigt ball=)

jocke.lind
2007-05-10, 21:19
ja du ja köpte en dekal av dig för ett tag sen o den siiter på min blåda golf fyra.. den var på näsby i lördags väldigt bra race..blir bara bättre

ja men då vet jag vem du är :)

jocke.lind
2007-05-10, 21:19
Samme färg som jag hade på min ju=) den är riktigt ball=)

jag köpte den pga färgen, denna eller silver sökte jag.

så jag gillar med den färgen :P

jocke.lind
2007-05-11, 19:58
nu är två dörrstoppar beställda

det var annan modell till 3L, säkert viktminskade, och tål säkert mindre också :(


älskar fortfarande bilen :D:D