handdator

Visa fullständig version : VW Stöldlarm fabriksmonterat



Allrad
2018-02-20, 09:18
Är det bara Tiguan 2 som saknar ordentlig uppmärkning att man har stöldlarm monterat i bilen? I vår andra bil (annat märke) finns både dekaler i fönstren och stor blinkande diod i backspegeln, detta finns bara i bilar med fabriksmonterat larm och borde avskräcka buset mer än att tydligen alla VW har en blinkade diod i förardörren oavsett om man har larm eller inte, för det vet ju inte herr skurk...........
Hur ser det ut i era bilar?

Marcus
2018-02-20, 09:46
Mina VW och Audi med larm har inte haft och har inte dekal som upplyser om detta. Inget Tiguan specifikt.

Megapolaren
2018-02-20, 11:28
Mina VW och Audi med larm har inte haft och har inte dekal som upplyser om detta. Inget Tiguan specifikt.

Samma här, inga dekaler...

candyweiss
2018-02-20, 12:30
Mina VW och Audi med larm har inte haft och har inte dekal som upplyser om detta. Inget Tiguan specifikt.


Samma här, inga dekaler...
Likadant för oss och våra VW.

Marcus
2018-02-20, 12:35
Å andra sidan bryr jag mig inte heller. Tjuven vet ju inte vilka bilar som har och som inte har. Och vill denne chansa så kan den få sig en överraskning.

candyweiss
2018-02-20, 15:25
Å andra sidan bryr jag mig inte heller. Tjuven vet ju inte vilka bilar som har och som inte har. Och vill denne chansa så kan den få sig en överraskning.
Men onödigt att tjuven ska panga rutan eller dörren för att konstatera att bilen har larm.

Marcus
2018-02-20, 15:44
Ja, absolut och har du klistermärken så kan tjuven tänka att de där har du bara klistrat dit... För det är väl ingen som har larm idag? ;) Man borde ju kunna få välja kanske. Kolla med din åf om de har klistermärken.

candyweiss
2018-02-20, 19:33
Ja, absolut och har du klistermärken så kan tjuven tänka att de där har du bara klistrat dit... För det är väl ingen som har larm idag? ;) Man borde ju kunna få välja kanske. Kolla med din åf om de har klistermärken.
Du har ju iofs rätt. Tack för tipset, ska kolla med min VAG-handlare :)