handdator

Visa fullständig version : Lämplig mobilhållare Passat GTE



Puttaren
2018-02-15, 21:58
Bilen kommer om några veckor och jag funderar på en bra mobilhållare. Tror ni att självhäftande tejpkuddar (som här: https://www.clasohlson.com/se/Telefonh%C3%A5llare-UNISYNK/38-5925 ) håller för en Iphone 7 Plus? Har ett plånboksfodral så kan inte ha vad som helst.

Falcor
2018-02-16, 10:22
Brodit är de enda fästen jag använt de senaste 10 åren. Funkar perfekt.

a128
2018-02-16, 10:28
jag har en till vänster om ratten med hållare för telefonen och antennanslutning, samt en ovanför radion till GPS-mottagare med herbert ritcher fäste
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71K5A5qp5SL._SL1310_.jpg

Marcus
2018-02-16, 11:14
Jag tror inte att tejpkuddar håller och borra hål och skruva i en ny Passat GTE vill man ju inte. Egentligen inte min ensak, men varför behöver du ha en hållare till mobilen? Jag tänker att de mest väsentliga funktionerna som man får använda under körning kommer du åt ändå som att ringa och kartor-musik-navigation via Apple CarPlay. Bara så att du inte krånglar med en hållare i onödan, tänker jag...

Megapolaren
2018-02-16, 12:30
Brodit är de enda fästen jag använt de senaste 10 åren. Funkar perfekt.

Jag har inte heller hittat nån bättre lösning än Brodit. Inget klister, inga skruvar, och ändå fin funktion. Möjligtvis är dom lite dyra.

Puttaren
2018-02-17, 20:25
Jag tror inte att tejpkuddar håller och borra hål och skruva i en ny Passat GTE vill man ju inte. Egentligen inte min ensak, men varför behöver du ha en hållare till mobilen? Jag tänker att de mest väsentliga funktionerna som man får använda under körning kommer du åt ändå som att ringa och kartor-musik-navigation via Apple CarPlay. Bara så att du inte krånglar med en hållare i onödan, tänker jag... Efter att ha tänkt några varv till så blir det nog så att mobilen får ligga i fickan eller i facket under armstödet. Carplay duger nog minst lika bra om inte bättre än att fippla med luren.