handdator

Visa fullständig version : Ny VW ägare, till en Golf Alltrack TSI



Maverick
2018-01-28, 21:46
I fredags skrevs pappren på för en VW Golf Alltrack TSI. Efter en provtur så kunde jag inte motstå. Blev en Tornadoröd 2018. Dragpaket, pluspaket, parkeringsvärmare, vinterdäck och 18´ fälgar på sommardäck för 260 000. Nu är frågan har jag gjort en bra affär? Ville egentligen ha diesel, men det stack iväg i pris. Till saken hör att jag aldrig ägt VW inte ens tänk tanken. Ägt två nya KIA senaste 6 åren innan det var jag besatt av gamla Alfa Romeo.
Vad är domen från er VW-rävar?

a128
2018-01-28, 22:35
Diesel ? det är väl en personbil ni vill ha

:cool:

GTI-IV18
2018-01-29, 04:46
I fredags skrevs pappren på för en VW Golf Alltrack TSI. Efter en provtur så kunde jag inte motstå. Blev en Tornadoröd 2018. Dragpaket, pluspaket, parkeringsvärmare, vinterdäck och 18´ fälgar på sommardäck för 260 000. Nu är frågan har jag gjort en bra affär? Ville egentligen ha diesel, men det stack iväg i pris. Till saken hör att jag aldrig ägt VW inte ens tänk tanken. Ägt två nya KIA senaste 6 åren innan det var jag besatt av gamla Alfa Romeo.
Vad är domen från er VW-rävar?Bra infall. Golf är ju en vinnarbil.
Jag har precis skaffat en GTI 20I8
Förut har jag inte spekulerat på en.
Kört BMW Ford Volvo de är för dyra ja inte Fordarna. VW är ju mer kvalitet bekväm snabb rolig smidig snygg.Fantastiska dragkrokar bara dra i en wire o den kommer fram klart använda. Skulle haft VW för längesen. Trevliga människor på Din Bil också.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Marcus
2018-01-29, 09:21
Trevlig bil med vettig utrustning :)

Makke
2018-01-29, 09:28
Tycker du gjort en bra affär, det är ett bra pris (förutsatt att det är en ny bil)

Ägde själv en Alltrack TSI -16 för något år sedan, trivdes riktigt bra med bilen förutom bränsleförbrukningen. Låg på 0,8-0,85 oavsett hur jag körde...

pudas
2018-01-29, 10:10
Frågan "har jag gjort en bra affär" har ju bilköpare grubblat på sen bilens barndom! Men är du nöjd, och inte märker av hålet i plånboken så har du ju garanterat gjort en bra affär! Skulle den sen trilskas så sälj den fort innan garantin gått ut!

GTI-IV18
2018-02-10, 05:32
I fredags skrevs pappren på för en VW Golf Alltrack TSI. Efter en provtur så kunde jag inte motstå. Blev en Tornadoröd 2018. Dragpaket, pluspaket, parkeringsvärmare, vinterdäck och 18´ fälgar på sommardäck för 260 000. Nu är frågan har jag gjort en bra affär? Ville egentligen ha diesel, men det stack iväg i pris. Till saken hör att jag aldrig ägt VW inte ens tänk tanken. Ägt två nya KIA senaste 6 åren innan det var jag besatt av gamla Alfa Romeo.
Vad är domen från er VW-rävar?Ett väldans bra val. Alltracken har vunnit många duelltester i tidningar. Det kan inte gå fel. Har f.ö. själv varit ägare till en Alfa Romeo 2000 GTV 73:a 🤙[emoji111]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk