handdator

Visa fullständig version : Kupefläkt Touran



rolle
2018-01-21, 12:02
Behöver tydligen byta kupefläkten kollade lite på bildelsbasen , men vilka priser man får en NY från Tyskland flera hundra kronor billigare än en begagnad här. Skrotarna kan väl lägga ner om man inte anpassar prisbilden efter hur verkligheten är idag med E-handel och inte lägga halva priset på vad originaldelar hos handlarna kostar.
Är det någon som bytt fläkten på en Touran och har något tips på något som kan krångla till det.

pudas
2018-01-21, 16:23
Jag har inget svar på fläktbyte på Touran annat än att det troligen kan vara lika bökigt som på dom flesta andra bilar!

Däremot är det nog så att dom svenska skrotarna tar dom priser dom kan för att deras kunder först och främst är mindre bilverkstäder, och då hamnar ju reservdelspriset på verkstads räkningen! Sen har ju garanterat trogna verkstäder en generös Rabat också!

vfr
2018-01-21, 20:08
På dom flesta bilar får man känslan att billtillverkaren börjat med en kupéfläkt och byggt bilem runt den. :(

Pelk
2018-01-21, 20:36
Har inte svaret för Touran, men på Passat så skruvarnas handskfacket bort, och byter därifrån.

Och med tanke på att luftfiltret på både Passat och Golf byts på samma sätt/ställe. Lär även fläkten sitta likadant.

Skulle det inte förvåna mig om det är samma på Touran.

https://m.youtube.com/watch?v=GaPPepaXFRo

(Edit: Lade till en film)

Skickat från min iPad med Tapatalk