handdator

Visa fullständig version : Spökande baklucka... ?



2stroke
2017-12-22, 12:38
Sedan ca ½ år tillbaka så får ibland bakluckan för sig att det inte ska gå att öppna den
via luckans eget handtag med elektrisk mikrobrytare i.
Då har man fått gå till förardörren och trycka på lucköppningsknappen och snabbt som faan springa
till bakluckan för att typ slita upp den innan det elektriska låset åter låser luckan.

Men from tidigare i veckan så går inte det heller
utan nu är luckan helt stängd/låst och går ej alls att få upp :mad: ,
samtidigt nu så larmar det i instrumentpanelen att luckan är "Öppen" då man kör iväg.
( så har det inte gjort innan )

:confused:
Vad har hänt ?
Lösning ?
:confused:

Bil: VW Passat Variant ( 2002 )

2stroke
2017-12-26, 22:41
:confused: Ingen som har några idéer ? :confused:

Pelk
2017-12-26, 23:25
Har för mig att jag läst om liknande på gamla vwpc.se, och att det skulle finnas 2 mikrobrytare i låskistan. Och att det är dessa som bråkar. Men det var så länge sedan jag, så jag kan minnas galet.

Eller så är det bara en i låskistan, som indikerar öppen/stängd lucka och att den andra jag tänkte på är den som sitter i öppningshandtaget.

Skickat från min iPad med Tapatalk

2stroke
2017-12-27, 01:05
Har för mig att jag läst om liknande på ( www.vwpc.se ) och att det skulle finnas 2 mikrobrytare i låskistan.
Och att det är dessa som bråkar.
Men det var så länge sedan jag, så jag kan minnas galet.

Eller så är det bara en i låskistan, som indikerar öppen/stängd lucka
och att den andra jag tänkte på är den som sitter i öppningshandtaget. Joo, jag vet sedan tidigare att det sitter en microbrytare i själva öppningshandtaget/knappen.
Möjligt det finns ytterligare en till någonstans.

...just nu är ju dock luckan omöjlig att öppna ---> Typ har gått i Baklås :mad: :mad:

Någon som vet av någon lösning ? :confused:

Pelk
2017-12-27, 08:12
Krypa in från baksätet och plocka ned beklädnaden, och den vägen öppna luckan tror jag var receptet.




Skickat från min iPhone med Tapatalk