handdator

Visa fullständig version : Passat DCC?



PrimusX
2017-11-19, 22:57
Nästa måndag hämtar jag ut in nya Passat GTE. De flesta rutor kryssades i, bl.a. DCC. Tänkte höra med er som har DCC hur nöjda ni är med det systemet? Hur stor skillnad gör det? Vilken individuell inställning har ni valt?

Marcus
2017-11-20, 09:26
Mycket nöjd, skulle inte vilja vara utan. I vardagskörning med familjen ombord kör jag i Driving Mode Individual med DCC i läge Comfort och styrning i läge Sport. DCC i Comfort ger riktigt skön komfort, avkopplande, perfekt avstämning, inte för mycket gung som i Skoda Superb med DCC. Kör jag själv på bra eller snabb väg så blir det Sport, vilket gör bilen mycket stabil och fast. För dålig väg är det allt för hårt. Läge Normal upplever jag som Passat utan DCC, vilket i och för sig är en mycket bra kompromiss mellan sport och komfort, men jag skulle sakna den extra komforten som DCC ger.

PrimusX
2017-11-21, 00:28
Tack, intressant. Jag körde XC70 ett tag med four-C. Där var systemet klart bra. Däremot tyckte att det inte spelade så stor roll i V70. DCC är ju mer avancerat i mening att det innehåller fler parametrar. Hur som helst ska det bli roligt att prova sig fram.