handdator

Visa fullständig version : Vad är fel tror ni? Ljudfil att lyssna på i mitt inlägg



Edman
2007-05-08, 17:37
Såhär låter min Golf II 1,8 GL på tomgång, har spelat in ljudet 30-50cm från avgasrörets ände. Den är väldigt "pluddrig" när man kör, svarar dåligt på gas och när man varvar upp den låter det som att den missar en tändning för den liksom hackar i varvtalet på nåt vis..

http://gbgmeeting.com/Golfen.wav

Högerklicka, "spara mål som"..

Mvh Björn E

mejn
2007-05-08, 18:10
Har du bytt några tänddelar nyligen?

Annars kanske det kan vara en bra början och kanske justera tändningen, borde vara det enklaste och kanske billigaste att börja med..

Edman
2007-05-09, 13:49
Har du bytt några tänddelar nyligen?

Annars kanske det kan vara en bra början och kanske justera tändningen, borde vara det enklaste och kanske billigaste att börja med..

Det var inte jättelängesedan som vi bytte tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock etc.

Vet ni vad delen under rotorn heter? Samt vart man kan få tag i denna? Har hört att den ibland ger upp och skapar då ett beteende likt min golf.

Mvh Björn

Barbapappa
2007-05-09, 14:06
Det var inte jättelängesedan som vi bytte tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock etc.

Vet ni vad delen under rotorn heter? Samt vart man kan få tag i denna? Har hört att den ibland ger upp och skapar då ett beteende likt min golf.

Mvh Björn

Brytare menar du, den går att köpa på t.ex. mekonomen eller biltema och kostar under 100-lappen.

Mike
2007-05-09, 16:15
Brytare menar du, den går att köpa på t.ex. mekonomen eller biltema och kostar under 100-lappen.

Golfarna har väl brytarlöst tändsystem med hallgivare?
I så fall heter det Rotor. Men kanske var den du tänkte på?

vw-power
2007-05-10, 11:04
Det var inte jättelängesedan som vi bytte tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock etc.

Vet ni vad delen under rotorn heter? Samt vart man kan få tag i denna? Har hört att den ibland ger upp och skapar då ett beteende likt min golf.

Mvh Björn

om du har satt i annat än original tändkablar så
kan du ta bort dom på en gång, då det nästan aldrig är
fel på dom, man bara gör det värre genom att
byta bort dom, så sätt tillbaka original och kolla tändningen!

lycka till

Mr dOhC
2007-05-10, 14:52
Det var inte jättelängesedan som vi bytte tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock etc.

Mvh Björn

När uppkom problemet?
I samband med byte av ovanstående?
Vid annat tillfälle utan att du gjort nåt ?

Prova lossa varje tändkabel för sig, vad händer/händer inte då? För att kolla ifall den går på alla cyl. Isåfall vilka/vilka inte?