handdator

Visa fullständig version : Elstolar Passat



GTI-nissen
2017-11-03, 18:40
Kan någon säga mig om det sitter elstolar med minne i denna B8? Så jag vet hur det ska se ut på stolarna om man bara ser en bild.

https://www.blocket.se/stockholm/Volkswagen_Passat_Alltrack_TSI220_DSG_Dragpak_7622 8364.htm?ca=13&w=3#vi-carousel

candyweiss
2017-11-03, 18:53
Kan någon säga mig om det sitter elstolar med minne i denna B8? Så jag vet hur det ska se ut på stolarna om man bara ser en bild.

https://www.blocket.se/stockholm/Volkswagen_Passat_Alltrack_TSI220_DSG_Dragpak_7622 8364.htm?ca=13&w=3#vi-carousel
Ser ut som elstol med minne.

Marcus
2017-11-03, 21:43
Väldigt konstigt utrustad bil... Det står inte att den har elstolar som tillval. Dessutom saknar den Executive paketet vilket gör att den saknar:

• LED-strålkastare (dvs den har Halogen!)
• Eluppvärmd ratt
• Läderklädsel Nappa
• Elbaklucka
• Ambiente – exklusiv ljussättning. Läslampor, golvrumsbelysning fram och ljuslister i underkant av dörrsidornas dekorpaneler i vitt LED-ljus
• Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt

Tillval
9622

GTI-nissen
2017-11-03, 22:47
Tack för svaren! Jag misstänkte att knapparna avslöjade minnesstolar.
Men Marcus, tittar man på bild 4 och 5 så ser det ut som om de bakre sidorutorna är mer tonade än framrutorna. Hittar du denna infon via regnumret? Och bara halogen??? Det går ju bort eftersom jag är så gammal att jag behöver allt ljus som finns.

Jag har börjat leta ny(are) bil och vill man ha bensin och 4Motion så begränsas urvalet något... (Ja, VW är i princip ett måste) Elstolar med minne tar bort ytterligare i urvalet men det är viktigt eftersom det skiljer nästan 40cm i längd mellan mig och sambon. :p

Marcus
2017-11-03, 23:30
Tillvalen listas via gamla versionen av vwtillbehor.se

När det gäller Passat anser jag att tillvalen Executive-paket, Drag-paket samt, inte minst LED-High och parkeringsvärmare är helt nödvändiga.

LED-High är alltså den starkare varianten av LED-strålkastare, helt klart att rekommendera i Sverige.

Marcus
2017-11-03, 23:49
Det kanske är minnesstolar, konstigt att inte det anges bland tillvalen. Jag tycker inte att bilen har tonade rutor, det ska se betydligt mörkare ut, anser jag.

Marcus
2017-11-04, 01:49
Hade den haft minnesstolar så borde VW återförsäljaren definitivt angett det istället för sådant som är standard...

MickeR
2017-11-04, 07:58
Tack för svaren! Jag misstänkte att knapparna avslöjade minnesstolar.
Men Marcus, tittar man på bild 4 och 5 så ser det ut som om de bakre sidorutorna är mer tonade än framrutorna. Hittar du denna infon via regnumret? Och bara halogen??? Det går ju bort eftersom jag är så gammal att jag behöver allt ljus som finns.

Jag har börjat leta ny(are) bil och vill man ha bensin och 4Motion så begränsas urvalet något... (Ja, VW är i princip ett måste) Elstolar med minne tar bort ytterligare i urvalet men det är viktigt eftersom det skiljer nästan 40cm i längd mellan mig och sambon. :p

Håller helt med dig Nisse, bensin och 4wd är ett måste :) Lite beroende på vad du är ute efter finns ju passat b6/7 med 4wd och bensin vr6. Ofta bilar med mycket utrustning. Golf 7 variant har ju bara några liter mindre bagage än passat variant så om du kan tänka dig försaka lite komfort finns ju Golf alltrack med bensin och 4wd. Och R såklart :D

candyweiss
2017-11-04, 12:03
Det kanske är minnesstolar, konstigt att inte det anges bland tillvalen. Jag tycker inte att bilen har tonade rutor, det ska se betydligt mörkare ut, anser jag.
Är det stolsvärmen i tre steg som man ser på vänstersidan av förarstolen?

Marcus
2017-11-04, 13:17
Stolsvärmen reglerar man med knapp vid klimatanläggningens kontrollenhet.

candyweiss
2017-11-04, 13:55
Stolsvärmen reglerar man med knapp vid klimatanläggningens kontrollenhet.
Men vad är det då för knappar man ser, liknar mina minnesknappar i Tiguanen?

Marcus
2017-11-04, 13:59
Det är mycket möjligt att det är minnesknappar eller kanske massageknappar. Säger inte emot det, men märkligt att det inte listas bland tillvalen varken hos VW eller i återförsäljarens annons, i annonsen listar däremot återförsäljaren sådant som är standard.

rixpucko
2017-11-06, 17:53
Bilen har PR nummer 3PW Höjdinställning, man. f. framsätena pluslutningsinst. av sittyta och djupinst. vä., plus elektr. ryggstödsinst. vä.

Pelk
2017-11-06, 18:13
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171106/af78067ac75b05030556b56af14607e3.jpg

Bilden i annonsen är inte från den aktuella bilen, var så nyfiken att jag var tvungen att kolla [emoji15]

(Bilden tagen i den aktuella bilen i annonsen, standardstolar med andra ord)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Marcus
2017-11-06, 22:39
Bilen har PR nummer 3PW Höjdinställning, man. f. framsätena pluslutningsinst. av sittyta och djupinst. vä., plus elektr. ryggstödsinst. vä.

Låter som standardstolarna vid GT-utförande.

GTI-nissen
2017-11-07, 21:16
Tack för de mycket grundliga undersökningarna! Platsbesök till och med! Ibland skriver de ju att bilen inte är den i annonsen, här var det ju delvis den i annonsen...
Jag har förövrigt tittat lite mer efter B7 Alltrack men det finns typ 5 bensinare till salu i Sverige och 10 i Tyskland. Jag gör det inte lätt för mig. :p

Marcus
2017-11-07, 21:41
Passat GTR 2,0 TSI 280 DSG 4Motion, säkerligen bra utrustade, 12 till salu på Blocket just nu:

https://www.blocket.se/hela_sverige?q=Passat+GTR&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&fu=&gb=&ca=18&is=1&l=0&md=th

GTI-nissen
2017-11-08, 09:43
Tack, glömde nämna att GTR har jag filtrerat bort, men de ligger över budget, men en sådan hade ju varit trevlig.

Pelk
2017-11-27, 22:25
Köpt bil redan, eller kanske denna är mer som du tänkt dig?
https://www.blocket.se/stockholm/Volkswagen_Passat_Alltrack_TSI220_DSG_4M_GT_E_7677 6702.htm?ca=11&w=3


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Marcus
2017-11-28, 09:36
Den har inte elstolar med minne.

GTI-nissen
2017-11-28, 13:54
Jag har inte köpt bil än, man får ju inte förhasta sig. ;-) Det här med elstolar med minne får jag nog släppa... Jag tittar numera efter Golf Alltrack och Passat B7 Alltrack eftersom jag konstaterat att B8-Passaten blir ännu knöligare än B5:an att få in i garaget hemma. Golfen och B7:an är också mer plånboksvänliga.

GTI-nissen
2018-02-26, 18:41
Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)

MickeR
2018-02-26, 18:59
Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)

Grattis till en grym bil!:cool:

Haugeman
2018-02-26, 20:00
Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)

Grattis =)

Falcor
2018-02-27, 14:05
Grattis! Den här gamla farbrorn kommer också bli med Passat kombi framöver fast här blir det en GTE istället.

Peter-C
2018-02-27, 18:38
Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)

Mycket bra val, i synnerhet vad det gäller kraftkällan. Den kommer säkert bringa dig glädje i tillvaron!

/Peter

BjornL
2018-02-27, 21:47
Efter mycket velande så har jag nu handlat. Och jag har fått elstolar med minne!
Budgeten fick utökas lite så att det rymdes inom den. Det blev en GTR 2018 med 1500 mil på mätaren. Den blir säkert skoj för en gammal man som jag. :-)Wow, grattis till en riktigt fin bil!

GTI-nissen
2018-02-28, 09:55
Jag håller hårt i mina bilar, nuvarande Passat köpte jag 2005 så det här blir spännande! En viss skillnad på motorkaraktär är det ju, från en lufsande V6:a till denna hårda fyra. V6:ans mjuka gång och sköna ljud kommer jag att sakna, sambon tyckte att den lät som en Diesel på låga varvtal och belastning och det får jag nog hålla med om, moderna bensinare går ju hårdare än äldre. Högre komp och insprutningen? Men... den här motorn ska man ju varva och då inser man ju snart att det inte är en Diesel. :-)

Jag får ju nu en bil med andra kvaliteter, bara det svarta innertaket är ju mumma för en GTI-åkare! Och så slipper jag ju bland annat slitet med att öppna bakluckan manuellt.