handdator

Visa fullständig version : Värme i passat



didden
2017-10-19, 19:35
jag har en passat -08 och det är så att det blåser värme på förarsidan och kallt på passagerar sidan vad kan ha hänt??
mvh Dick

PrimusX
2017-10-21, 09:31
Har du två klimatzoner? För antingen låter det som ett mjukvarufel där inställningen inte tolkas korrekt. Eller ett hårdvarufel. Någon flärp/lucka har fastnat så att värmen blockeras att nå passagerarsidan. Det blir ju självklart bara spekulationer fri min sida.

didden
2017-10-21, 10:21
ja det är 2 klimatzoner på den

sajko007
2017-11-08, 15:04
Har en Alltrack -13 där det var samma sak. Där hade man vid service inte satt tillbaka kupefiltret riktigt så det var en glipa där kalluften gick rakt in. Nu är det åtgärdat
jag har en passat -08 och det är så att det blåser värme på förarsidan och kallt på passagerar sidan vad kan ha hänt??
mvh Dick

Megapolaren
2017-11-08, 16:54
Den här typen av problem brukar tyvärr ofta bero på trasiga ställmotorer i värmepaketet. Jag skriver "tyvärr" eftersom värmepaketet ofta sitter otillgängligt bakom instrumentbrädan vilket gör det jobbigt/omöjligt att byta ställmotor utan att montera ner hela instrumentbrädan. Men självklart kan man ju börja med att kolla att kupéfiltret inte sitter fel!