handdator

Visa fullständig version : Baklucka öppnar ej i uppförsbacke Passat alltrack sportscombi



peter_mikael2
2017-10-03, 19:58
Hej

Jag har precis köpt en passat alltrack 2.0 tsi sportscombi. När jag parkerar på min uppfart vill bilen ej öppna bakluckan istället blinkar den till två gånger. Min uppfart lutar lite uppåt. Ska det vara så? Går det att stänga av lutningsfunktionen (om det finns en sådan)?

Mvh

Peter

Marcus
2017-10-05, 09:10
Men du kan öppna luckan på andra platser, exempelvis där vägen inte lutar? Jag känner inte till att det finns någon funktion som tar hänsyn till lutning. Min erfarenhet är att bakluckan på Passat kan öppnas i olika lutningar. Vad säger din Volkswagen-återförsäljare?

peter_mikael2
2017-10-09, 08:45
Men du kan öppna luckan på andra platser, exempelvis där vägen inte lutar? Jag känner inte till att det finns någon funktion som tar hänsyn till lutning. Min erfarenhet är att bakluckan på Passat kan öppnas i olika lutningar. Vad säger din Volkswagen-återförsäljare?
Ja den öppnas utan problem på plan mark.

Marcus
2017-10-09, 09:08
OK. Jag har öppnat bakluckan i alla möjliga lutningar, det känns inte som att det finns någon funktion som begränsar öppningen till någon särskild lutning. Vad säger din Volkswagen-återförsäljare?

candyweiss
2017-10-09, 11:51
OK. Jag har öppnat bakluckan i alla möjliga lutningar, det känns inte som att det finns någon funktion som begränsar öppningen till någon särskild lutning.
Ingenting som jag märkt av heller, luckan har aldrig vägrat öppna för mig.

superfet
2017-10-09, 13:19
Det är inte så att lutningen orsakar parkeringssensorerna att tro att något är nära och därför öppnas inte bakluckan?

Vet inte om Passaten är så "smart". Men bara en tanke.

Marcus
2017-10-09, 13:24
Så smart är den tyvärr inte. :(

candyweiss
2017-10-09, 19:41
Det är inte så att lutningen orsakar parkeringssensorerna att tro att något är nära och därför öppnas inte bakluckan?

Vet inte om Passaten är så "smart". Men bara en tanke.
Så smart är inte min Tiguan ivarjefall.

Marcus
2017-10-09, 19:47
Så smart är min Tiguan ivarjefall.

Har du Park Assist?

candyweiss
2017-10-10, 03:47
Ja, men aldrig använt den.

Marcus
2017-10-10, 10:26
Okej ser nu att du redigerat inlägget, då kan vi glömma det hela ;)

candyweiss
2017-10-10, 11:11
Okej ser nu att du redigerat inlägget, då kan vi glömma det hela ;)
Ja, upptäckte att jag skrivit fel :D

MacAllan
2017-10-10, 14:40
Hej

Jag har precis köpt en passat alltrack 2.0 tsi sportscombi. När jag parkerar på min uppfart vill bilen ej öppna bakluckan istället blinkar den till två gånger. Min uppfart lutar lite uppåt. Ska det vara så? Går det att stänga av lutningsfunktionen (om det finns en sådan)?

Mvh

Peter
Är det samma oavsett vilken metod du väljer för att öppna luckan (knapp på luckan, knapp i dörr eller knapp på nyckel)?

När jag fick min Tiguan levererad betedde sig min baklucka konstigt också och efter felsökning visade sig att en kontakt lossnat, när verkstaden fixat detta var den ok igen.
Om jag inte missminner mig så kan verkstaden se även en sådan sak via felkoder.