handdator

Visa fullständig version : Kan inte komma in i min Caddy



Pigge84
2017-09-23, 14:39
Hej!
nu är de så att min Caddy -13 har stått ett par månader och batteriet har tydligen blivit urladdat så jag inte kan komma in i bilen. Ingen reaktion på centrallåset och nyckeln går givetvis inte att vrida runt i låset. Tacksam för tips så fort som möjligt😊

holyhatten
2017-09-23, 14:52
Har du dragkrok på bilen så kanske du kan koppla in ett lite friskare batteri genom dragkrokskontakten så du kan öppna bilen.

Blåbäret
2017-09-23, 15:08
Antingen så knackar du en ruta, och då kan det vara bra att kolla att glasfirman har just den rutan hemma innan du krossar den.

Eller så ringer du en bärgare som kan låsa upp bilen. Och jag själv skulle hellre lägga en tusenlapp på en bärgare än en tusenlapp och tid för att byta ruta.

Kanske kan https://www.volkswagen.se/sv/kontakta-oss.html#powerLayer=service-och-tillbehoer/mobilitetsgarantin.display hjälpa dig?

GTI-nissen
2017-09-23, 17:04
Låsspray, låsspray och åter låsspray... Jag fick upp vår Passat efter en kvarts lirkande och sprayande. Och det var bärgaren jag ringde som sa det till mig...

pudas
2017-09-23, 17:04
Nej att krossa en ruta ska du inte behöva göra, det går att komma in i bilen om du har lite tålamod!
Att krossa en ruta gör man endast för att rädda liv på spädbarn eller hundar som blivit instängda på sommaren.

Har du provat att smörja och lite gymnastik på låset? Provat med reservnyckeln? Säker på att det inte är fjärrens batteri som är dåligt?
Har du inte dragkrok så brukar man kunna lägga spänning underifrån i motorrummet, som exempel: På generatorn eller startmotorn.

Pigge84
2017-09-23, 21:59
Vill tacka för all hjälp👍🏻 ska börja med att byta batteri i fjärren i morgon annars nöta med olja och nyckeln i låset och hoppas att de släpper. Låter annars som en klok idé att koppla genom draget. Antar att man bara kopplar rätt + och - på rätt pooler för att kunna köra ström bakvägen och sedan kunna öppna?

holyhatten
2017-09-23, 22:55
Ja precis, https://sv.wikipedia.org/wiki/Sl%C3%A4pvagnskontakt_(ISO) minuspol till jord och +-pol till konstant 12v :)