handdator

Visa fullständig version : Helljusspaken lossnade på Passat -09



Commodore
2017-09-20, 12:32
Hej alla.

Efter att jag fastnat i helljusspaken på min Volkswagen Passat 2009 så fungerar inte helljuset. Spaken lossnade först, men jag lyckades ställa den tillbaka. Blinkers funkar. Men heljuset funkar inte.

Vad skulle det kosta att reparera det, och VAR i Stockholm? Som jag förstår, man måste ta av ratten först.
Tack.

Mex165
2017-09-23, 20:22
Jag har spakcentral om du kan vänta 1 vecka.

Har den rött eller vitt instrumentkluster?

Innan spaken gick sönder, fastnade spaken i helljus-läge eller fjädrade den tillbaka?

Kan byta den åt dig också om det behövs.

Commodore
2017-09-28, 16:37
Jag har spakcentral om du kan vänta 1 vecka.

Har den rött eller vitt instrumentkluster?

Innan spaken gick sönder, fastnade spaken i helljus-läge eller fjädrade den tillbaka?

Kan byta den åt dig också om det behövs.

Var finns du?
Vad är instrumentkluster?
Minns inte i vilket läge den var, jag var på väg in i bilen, precis då after jag öppnade dörren och satt mig lite snett, så drog jag den ut med handen.
Bra. Vad skulle kosta det?

CupRacing
2017-09-28, 16:44
Vad är instrumentkluster?

Det är färddatorn (mellan varv- och hastighetsmätare). Har den röd eller vit text?

vfr
2017-09-28, 16:46
Instrumentkluster är hela samlingen av instrument framför föraren. Det är en sammanhängande enhet och frågan avser färgen på färddatordisplayen i mitten mellan hastighetsmätaren och varvräknaren. Det är för att veta generation på instrumentklustret. Gamla generationen var röd och nyare är vita.

Commodore
2017-11-04, 12:08
Hej. Mina är röda.